Inlägg från: MisterMaestro |Visa alla inlägg
  • MisterMaestro

Hur hanterar jag denna vattenskada??

Hej!

Jag ska flytta ut ur min hyresrätt om en vecka och har stött på lite problem.

Jag har haft ett diskställ ståendes på golvet (yes, lika dumt som det låter) då det inte fick plats någon annanstans. Nu när jag städar inser jag att det har uppstått vattenskador i plastgolvet.

Är detta något man kan reparera själv? Isådanafall hur?

Jag vill gärna undvika att behöva betala för att dom ska riva ut och ersätta plastmattan i hela köket. Kan man ta det på hemförsäkringen?

Alternativt, spela lite dum och hoppas att dom ser det som gammal slitningsskada?

Vad hade ni gjort i min situation?

• Svar på tråden Hur hanterar jag denna vattenskada??
  • MisterMaestro

Golvet är antingen 16 eller 24 år gammalt så definitivt inte nytt. 

Hinner man lösa detta på 5 dagar ens?

Och om dom skulle behöva byta ut en sådan matta, vad tror ni det kan kosta?

Har lite mardrömstankar på att dom får för sig att göra en renovering på 30k eller något..

• MisterMaestro

Det är en plastmatta över. Kanske svårt att se på bilden men den har spruckit upp och man kan plocka bort millimetertjocka bitar från golvet.

Under är det något hårdare plastaktigt material som inte verkar tagit skada.

• MisterMaestro
    Anonym (f) skrev 2020-08-15 14:19:19 följande:
    Min fuktskada i hallen kostade enligt min värd 160 000 kr. Jag slapp betala, eftersom det egentligen inte var mitt fel att det blev en fuktskada, men gud vad jag fick stressa över det i över ett års tid, med jurist från hyresgästföreningen osv. (var även dem som la på en massa kostnader för verktyg som inte hörde dit egentligen)
    Vad var det för typ av golv? Var det relativt nytt?
Svar på tråden Hur hanterar jag denna vattenskada??