Ni som lyckats, gjorde ni något annorlunda för att få +?
Jag och min sambo har nu försökt bli med barn i 3 månader och ska försöka för fjärde gången nu efter att mensen passerat. Såhär har det sett ut i våra försök:
1:a försöket - sex 1 dag efter förväntad ägglossning samt efter 2 dagar (så kanske lite sent?)
2:a försöket - sex 4 dagar innan ägglossning, 2 dagar innan ägglossning samt på förväntad ägglossningsdag
3:e försöket - sex 2 dagar innan ägglossning samt på förväntad ägglossningsdag. Jag ville testa att ha sex ett par dagar efter ägglossning också men av olika skäl så blev det inte så.
Det tredje försöket tog jag ägglossningstest och testade positivt på förväntad ägglossningsdag. Jag använder p-dator som sa att jag hade ägglossning 1 dag senare än mina beräkningar samt 1 dag senare efter positivt ägglossningstest. Mensen brukar vara punktlig och endast diffa max 1 dag.
Jag tar kosttillskott med fosfor och diverse vitaminer för de som försöker bli gravida, min sambo tog kosttillskott med zink och diverse vitaminer men fick tillfälligt sluta på grund av en vitamin han inte ska få i sig för mycket av på grund av njursten, men har beställt nya med endast zink så det är på g.
Ni som redan lyckats bli gravida. Ser ni att vi borde göra något annorlunda? Eller är det bara fortsätta på´t? :) Några tips? Besvikelsen blev stor idag när mensen startade igång, igen :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-08-16 11:19
Mina cykler är normalt sett mellan 25-27 dagar