Ni som lyckats, gjorde ni något annorlunda för att få +?
Vi låg i startgroparna för ivf. Vi var oförklarligt barnlösa enligt utredningen. Kommande mens skulle jag börja med sprutorna, blev sjuk en månad innan, vid mensen innan det alltså, med feber, halsont och hostan från helvetet. Tog bisolvon varje kväll innan jag skulle sova för att slippa hosta sönder mig under natten. Ägglossning kom, vänta på mensen då sprutorna skulle börja. Ingen mens. Det blev en flicka som är två och ett halvt år gammal nu.
Syskonförsök. Vi kämpade sex månader för att lyckas med syskon till henne när tanken slog mig. Bisolvon. Jag hade läst om det tidigare, att det skulle hjälpa till men aldrig kopplat ihop det med att jag faktiskt tog det då jag blev gravid. Jag tänkte först "nej det är en myt". Men jag slängde i mig bisolvon igen varje kväll i två veckor innan ägglossning. Den ägglossningen blev lillasyster som är åtta månader gammal nu. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Är det en myt? Var det en slump att jag blev gravid just de två gångerna jag åt bisolvon? Eller fungerar det på riktigt? För mig var det värt att prova.