Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-23 17:21:31 följande:
Skitsnack visa den statistiken tack....Dom var med och byggde upp välfärden vi har i Sverige idag, dagen efter dom kom hit var dom i jobb utan att kunna svenska....
Dom var ofta på de tunga jobben som ingen ville eller orkade med många har gått arbetsskador pga detta men en finne klagar sällan det är finska sisu må jag säga...
Jo det kan vi säga nu i efterhand men så lät det sannerligen inte då. Som jag skrev tidigare om min mormor som kom hit som krigsflykting så sågs de som typ andra klassens medborgare då. Samma på 60 och 70 talet så var det de som kom hit och söp och slogs och i vissa fall kanske det var så också men som vanligt så var det den lilla klicken som förstörde för de andra. Andra exempel på det är när vi åker till mallis och härjar så är det den lilla klicken igen, vissa idrotter är ju precis samma.
Jag tycker, eftersom vi har ett rättssamhälle, att man sätter dit de som inte sköter sig och då får man vara kort eller lång, vilken färg på huden kvittar och man får tro på vilken gud man vill (eller veta för den som inte tror) eller gilla vem man vill oavsett kön. Sedan tycker jag man har förverkat sin rätt att stanna kvar i landet eller på gatan om man har bevisat att man inte klarar av att gå lös och särskilt vid upprepad brottslighet.
Att kollektivt bestraffa någon tex. för sitt ursprung är bara så fel.