• molly50

Kompis kille

Anonym (Lisa) skrev 2020-08-17 11:39:29 följande:

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

Ok. För det första. Hade du sett henne som en vän så hade du inte strulat med hennes pojkvän från första början. En riktig vän gör inte så.
    Och för det andra. Är du det minsta rädd om er vänskap så står du för vad du gjort.
    En vänskap är också en slags relation så det du har gjort är minst lika svinigt som det hennes pojkvän har gjort.
    Vad tror du at er vänskap vinner mest på? Att du är ärlig nu och berättar vad du gjort och visar att du ångrar det eller att du ljuger och sanningen kommer fram på annat sätt senare?
    För det riskerar den att göra.
    Om du själv inte berättar så hoppas jag att det kommer fram på annat sätt.
    Din vän förtjänar bättre än både dig och sin pojkvän.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-17 23:24:47 följande:
    Jag menar att jag har koll på honom bland fester mm hur han beter sig
    Varför ska du ha koll på honom?
    För att du är svartsjuk?
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 00:34:41 följande:
    Nej, jag blir rädd att hon inte vill ha mig som vän
    Det är väl en konsekvens du får ta om du är en riktig vän.
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 00:37:19 följande:
    Nej, de är inte jag som har betett mig svinigt ut hennes ex. Men jag straffas om sanningen kommer fram så bättre att hålla tyst

Jo,du har betett dig minst lika svinigt som hennes pojkvän.
    Hade du varit en riktig vän så hade du aldrig gjort så här mot henne från första början.
    Om du anser att du inte har gjort fel så borde du väl kunna berätta vad du gjort då också,eller hur.
    Du kan inte bara tänka på dig själv nu. Är du en riktig vän så tänker du även på hennes bästa. Men det gör du uppenbarligen inte.
    Jag hoppas på karma och att din vän får reda på vad du har gjort.
    Hon förtjänar så mycket bättre.

• molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 00:45:37 följande:

[quote=80591438][quote-nick]Anonym (Anonym) skrev 2020-08-18 08:43:38 följande:[/quote-nick]Du är inte hans morsa, och du kommer aldrig kunna ha koll på honom. Jag tycker fortfarande du beter dig svinigt mot din kompis, först har du varit med hennes kille en hel månad och nu tänker du inte ens berätta utan bete dig som inget hänt! Det finns en särskild plats i helvetet för såna som du.

Nej, jag är inte hans morsa. Men jag kan läsa av honom bra. Där av ha koll så svinet inte håller på med andra tjejer. Jag beter mig inte svinigt jag skydda min vän och då får jag hålla tyst

Du skyddar inte din vän. Du skyddar bara dig själv.
    Om du inte anser dig ha gjort fel så är det väl bara att berätta vad du har gjort. Eller hur.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 00:47:30 följande:
    Killen är ett svin som blåser alla. Jag kommer få lida om detta kommer fram. Där av är jag tyst
    Och här visar du bara ytterligare att det bara handlar om dig.
    DU kommer att få lida. DU är rädd att inte få behålla din vän. DU DU DU!
    Du bryr dig inte ett skit om din vän.
    I så fall hade du aldrig legat med hennes kille och du hade berättat om hans otrohet.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 00:49:30 följande:
    Jag bryr mig och jag har klantat till de. Men om jag vill se henne sårad så berättar jag och jag vill inte såra henne. Jag ger svinet en chans. Visst jag kanske är lite feg men man måste vara smart nu
    Om du inte vill såra henne,varför låg du då med hennes kille?
    Du inser väl att det där bara är tomma ord efter vad du har gjort?
    Om hon hade legat med din kille,hade du då velat att hon skulle berätta eller att du skulle få reda på det från annat håll?
    För den risken finns.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 00:54:18 följande:
    Jag kan lösa av honom och då håller jag koll så han inte strular med någon annan. Det är klart att de svider att han valde att avsluta vårat strul. Men för de är jag varken ett svin och definitivt inte de störta svinet av oss två.

Nej, vågar inte ta konsekvenser men de är för jag vill inte mista henne och bli konfronterad. Men sen är de bättre att hon är lyckligt ovetandes.
    Så med andra ord så hade du fortsatt knulla med honom om han inte avslutat det?
    Du hade inte valt att avsluta det själv för din väns skull?
    Och du undrar varför man kallar dig ett svin...^^
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:02:44 följande:
    De va någon här som skrev att vi båda var svin men i denna händelsen att jag var den största. Skitsamma, jag tycker inte att jag är ett svin.

Varför önska någon något illa och sen att jag blir straffad för de? Omogen är du och taskig
    Om du inte tycker att du är ett svin och inte har gjort något fel så kan du väl berätta för din vän då?
    Jag ser inte problemet.
  • molly50
    Anonym (Mi2) skrev 2020-08-19 09:03:04 följande:

Det här måste vara en fejktråd!!

Ingen människa kan väl vara så korkad som "Lisa"??

Jag hoppas verkligen att det är det.
    Men det finns ju tyvärr människor som är så egoistiska och korkade som TS.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 09:30:41 följande:
    Som sagt jag har gjort fel men jag är varken ett svin eller en dålig vän för de. Min vän har råkat ut för mycket i sitt liv och jag har alltid funnits till hands för henne. Jag tror inte hon klarat av att höra att jag har gjort detta mot henne. Jag skyddar henne och sluta med karma snacket. Omg att önska att någon blir straffad
    Om hon råkat ut för mycket i sitt liv så var det väl ännu större anledning att inte ligga med hennes kille? Tycker du inte det?
    Du skyddar inte henne. Du skyddar bara dig själv. Du upprepar ju att du inte vill förlora henne som vän.
    Då handlar det alltså bara om att skydda dig själv.
Svar på tråden Kompis kille