• Anonym (Lisa)
    Mon 17 Aug 2020 11:39
    4326 visningar
    219 svar
    -5
    219
    4326

    Kompis kille

    Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Kompis kille
  • Mon 17 Aug 2020 11:52
    #1
    -1

    Om du vill behålla din vän ska du hålla tyst.

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 17 Aug 2020 11:54
    #2
    +4

    Du ska så klart berätta för henne. Så länge du håller tyst lever hon i en lögn, som du och han har valt åt henne. Mest rättvist är väl om hon själv får välja ifall hon vill vara med ett svin eller inte. Om du nu var sååååå rädd att förlora henne så hade du aldrig gjort något med hennes kille, och inte i en hel månad heller.

  • Anonym (Mi2)
    Mon 17 Aug 2020 12:12
    #3

    Eftersom du har varit med hennes kille så bryr du ju dig inte om henne.

    Berätta för henne...hon förtjänar att veta!

  • Anonym (L)
    Mon 17 Aug 2020 12:46
    #4
    +2

    Vilket vänskap?

    Du är inte hennes vän.

    Hon skulle ha det bättre utan er båda.

  • Anonym (Mia)
    Mon 17 Aug 2020 12:50
    #5
    +1

    Lite dubbelmoral här.

    Det låter som att du vill berätta för vännen för att du blev sårad när killen valde henne och vill nu hämnas. Du får helt enkelt välja, berätta och ta konsekvenserna eller håll tyst, behåll din vän och stå ut med att se killen.

  • Anonym (FYI)
    Mon 17 Aug 2020 14:46
    #6
    Anonym (L) skrev 2020-08-17 12:46:58 följande:

    Vilket vänskap?

    Du är inte hennes vän.

    Hon skulle ha det bättre utan er båda.


    Precis. Du var ju inte speciellt noga med att vara vän när du strulat med kompisens bf...En hel månad...
  • Anonym (Lisa) Trådstartaren
    Mon 17 Aug 2020 20:51
    #7
    -1
    Tecum skrev 2020-08-17 11:52:06 följande:

    Om du vill behålla din vän ska du hålla tyst.


    Ok, tack!
  • Anonym (Lisa) Trådstartaren
    Mon 17 Aug 2020 20:53
    #8
    -2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-17 11:54:41 följande:

    Du ska så klart berätta för henne. Så länge du håller tyst lever hon i en lögn, som du och han har valt åt henne. Mest rättvist är väl om hon själv får välja ifall hon vill vara med ett svin eller inte. Om du nu var sååååå rädd att förlora henne så hade du aldrig gjort något med hennes kille, och inte i en hel månad heller.


    Men de var inte riktigt meningen att de skulle hända. Är ju han som är ett svin som är otrogen och jag vill ha henne som vän
  • Anonym (Mi2)
    Mon 17 Aug 2020 21:00
    #9
    +1
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-17 20:53:38 följande:

    Men de var inte riktigt meningen att de skulle hända. Är ju han som är ett svin som är otrogen och jag vill ha henne som vän


    Hur kan du göra så mot nån du vill vara vän med???.
  • DanneH­ade
    Mon 17 Aug 2020 21:03
    #10
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-17 20:53:38 följande:
    Men de var inte riktigt meningen att de skulle hända. Är ju han som är ett svin som är otrogen och jag vill ha henne som vän
    Waowsa. Här har vi en person med noll självinsikt. Du är ett minst lika stort svin som honom. Du strulade med din polares pojkvän. Skulle t.o.m sätta dig lite högre på svinskalan. Du har förmodligen känt henne längre än vad han har.

    Men ska du berätta eller hålla tyst.
    Svår fråga.

    Kan ju vara så att det var en engångsföreteelse. Killen har på allvar ångrat sig, kommer vara trogen och så länge du inget säger så kommer de att leva lyckliga i alla sina dar. (Dock tvek på den).

    En sak kan jag säga med säkerhet. Du gör ditt val nu, och du ändrar dig INTE!
    D.v.s du kommer inte sedan om två år när du är ensam och känner dig lite avis på din kompis "perfekta" relation, och släpper "din kille var otrogen med mig" bomben. Välj och stå ditt kast.

    Du ska tänka på vad du tror är bäst för din vän, och vad som har störst chans att leda till att hon blir lycklig i slutändan. Sen tar du det alternativet.
Svar på tråden Kompis kille