• Xenia

Kompis kille

Anonym (Lisa) skrev 2020-08-17 21:35:38 följande:
    Är jag ett svin? Absolut, jag har känt henne i hela livet men de betyder inte att jag är ett större svin eller svin överhuvudtaget. De var inte jag som var otrogen utan han.

De verkar som att de är bättre att hålla tyst för då kanske man slipper konfrontationer och att vänskapen går i kras. Tror hon blir lyckligt ovetandes. Så håller jag koll på svinet så han inte är otrogen med någon annan
    Varför ska du "hålla koll" på det andra svinet (ni är ju svin bägge två), är det för att du blir svartsjuk om han "strular" med nån annan än dig? I det här fallet är faktiskt du det största svinet. Det var killen som gjorde slut för sin flickväns skull. Det var inte du som gjorde slut för din väns skull. Du hade gärna fortsatt, det var ju så kul att strula med honom.

Du kan välja:

1. Du tänker främst på din väns bästa och berättar allt. Du förstår att hon kan bli så besviken på dig att vänskapen tar slut, men du är beredd att betala priset.

2. Du tänker främst på dig själv och säger inget. Men då struntar du också i att bevaka killen. Det är ju inte värre om han är otrogen med nån annan än med dig? Din omsorg om din vän är senkommen. Skulle du upptäcka att han var otrogen med nån annan och skvallra för din vän, så kan killen bli sur och berätta att ni två strulat.

Frågan är: Vill du berätta för hennes skull eller för att hämnas på killen för att han gjorde slut med dig?
  • Xenia
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-20 20:52:14 följande:
    Du är större svin än vad jag är
    Du har tidigare varit otrogen mot dina pojkvänner. Du har svikit din vän på det grövsta. Om hennes otrogne kille är ett äckel, så är du också ett äckel.

Du har en moral för vad andra gör, där fördömer du. Och en för dig själv, där ursäktar du dig själv. Du kan aldrig vara ett svin, vad du än gör. Andra är däremot svin bara för att de skriver precis vad de tycker om dig.

Ångrar du dig verkligen? Då skulle du berätta för henne.

Kommer du att göra om det, om du får chansen? Ja, vad hindrar dig? Inte din moral tydligen. Varför är du sån, det borde du fråga dig. Klarar du inte av att säga Nej när det gäller sex, varken när du har pojkvän eller när det gäller din väns kille? Är du en sån som saknar impulskontroll och självdisciplin?
  • Xenia
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-22 14:53:38 följande:
    Vad spelar de för roll att jag har varit otrogen tidigare? Ja, tyck du att jag är ett äckel, men de är inte sant.

Jag tycker de är jobbig och svider när någon kallar en för svin och hur äcklig jag är. Den gör ont.

Jag är verkligen inget luder och jag ångrar mig nu när han svek mig.
    Det visar på hur du är. Du tycker det är ok att svika dina pojkvänner och du tycker det är ok att svika din kompis. Tycker du inte själv att du borde ändra beteende?

De är DU som skriver att killen är ett äckel. Då är ju du det också. På vilket sätt är du bättre än honom?

Ja, du ångrar dig när han gjorde slut. Han svek inte dig, han slutade att svika din kompis. Eller hade han lovat dig att det skulle bli ni två och att han skulle göra slut med kompisen?

Du ångrar dig inte för att du gjorde fel mot din kompis utan för att han inte valde dig/inte fortsatte knulla dig. Det är ingen riktig ånger och du tänker inte främst på din kompis utan fortfarande på dig själv.
  • Xenia
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-24 20:53:29 följande:
    Varför skulle jag ändra beteende? Han är ett äckel och det betyder inte att jag behöver vara de.

Och hur vet du att jag inte ångrar mig?
    Men är du for real?

1. Du har varit otrogen mot dina pojkvänner. Du tycker alltså att det är ok och tänker fortsätta så? Hade det blivit han och du så hade du också varit otrogen.
    Du ser inte att det är fel.

Du har svikit din kompis och tycker att det är ett ok beteende? Du skulle göra likadant igen om killen viftade med finger? Du skulle göra likadant mot andra kompisar om du var kåt på deras killar?

2. Varför är han ett äckel och inte du? Ni har bägge svikit din kompis.

Här är beviset att du inte ångrar dig på riktigt:
    Klart jag hade knullat i smyg om han vill.
  • Xenia

Ja, jag undrar hur många trådar här som är rena trolltrådar?

Svar på tråden Kompis kille