Inlägg från: LillaFågelSvart |Visa alla inlägg
  • LillaFågelSvart

Orolig för missfall

S9191 skrev 2020-08-18 07:07:04 följande:

Hej,

Jag har sån fruktansvärd oro för missfall. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år och har enbart ett missfall bakom oss i v.7. Efter det missfallet tog det ytterligare 6 månader att bli gravida. Jag KAN INTE tänka positivt även fast jag gärna vill. Är nu i vecka 5 (4+1) så supertidigt. Men är det någon som har en fin historia eller vill dela oro?

Usch, jag förstår precis din oro.

Är i v14 efter vårt 5e IVF-försök. Har försökt i 3 år, blivit gravida på två IVF-försök tidigare men fick MA i v7 vid första och 'vanligt' missfall i samma vecka vid andra. Trots att vi nu har sett den lille på UL 3 gånger samt gjort KUB med finfint resultat, kan jag inte släppa oron över att något ska gå fel även denna gång. Man är väl helt enkelt funtad så när man har missfall i bagaget.

I mitt fall hjälper det mycket att prata om det. Att berätta om min oro och få ventilera den. Både med nära & kära men också med en terapeut. Förhoppningsvis släpper den ju längre in i graviditeten jag kommer.
  • LillaFågelSvart

Hela svaret kom inte med, suck.

Kan du boka ett privat UL? Det stillar oron, även om det bara är för en stund, att få se att det finns liv där inne. Jag har gjort UL i v8, 10 och 13.

Kram

Svar på tråden Orolig för missfall