• lövet2

Jag glömmer mina barn

Jag vet inte hur vanligt det är. Det jag vet är att en gång går att ursäkta, men sedan ser man till att det inte händer igen.

Man kan vara glömsk, men om något är tillräckligt viktigt, så tar man till åtgärder för att inte glömma just den saken. I värsta fall lejer man in någon annan, som sköter hämtningarna. Bara de blir gjorda i rätt tid, så är det inte livsviktigt att just du hämtar.

För flera år sedan var det en julfest här i samhället där jag bor. Det var massor av barn, och de hade jättekul. De flesta hade föräldrarna med sig, men inte alla. När festen var slut blev alla barn hämtade utom ett. Den vuxna som låste frågade, och den 10-årige pojken sade att "pappa har lovat att hämta mig nu, han är bara lite sen". Tydligen hade pappan glömt, så det dök upp en panikslagen mamma två timmar senare. Tyvärr bor vi i Norrbotten, och det var -32 grader den dagen. Som tur var fick pojken bara lindriga skador, men det var för att han var tillräckligt stor för att veta att han måste hålla sig i rörelse hela tiden.

• lövet2
    Drottningen1970 skrev 2020-08-18 16:56:02 följande:
    Jo det kan man. En tioåring ute som sista man i -32, lämnar man INTE, innan man sett med egna ögon att barnet hämtats.
    Nej, men det är en helt annan diskussion. Jag minns inte vad det var för något nöt som låste, men jag är tämligen säker på att det också var en man. Att han gjorde fel ursäktar inte pappan, som "glömde" sin son för hundrade gången.
Svar på tråden Jag glömmer mina barn