• LyCKa55

    Planerar barn nr 3

    Hej! Vi har börjat planera för en 3:a. Har äntligen fått med sambon på tåget. Nu ska jag bara gå ner några kilon till(har redan gått ner 5kg men har ca 9 kvar). Så vi har lite tid att förbereda oss på. Någon annan som börjat planera för en 3:a?

  • Svar på tråden Planerar barn nr 3
  • Tvillingarna14
    My19 skrev 2020-11-17 12:14:38 följande:

    Hej! Hoppar in här jag med!

    Jag har två barn sen innan, födda 2009 och 2010 som bor här ?jämt? och träffar sin pappa på helger.

    Nu tänkte jag och min ?nya? sambo (vart tsm 8 år) att vi vill ha barn, hans första alltså!

    Såg att ni pratade ålderskillnad. Mina tjejer kommer vara typ 12 nästan 13 år och 11 år ifall vi lyckas... det har skrämt mig lite nu när det börjar bli verklighet med en 3a, att börja om med allt! MEN! Jag har alltid velat ha en 3a så det ska bli roligt.

    Jag tog ur min spiral i oktober och har fått min första mens efter den. Som verkar såååå långdragen. Men enligt FLO så är det ägglossning på lördag! Så vi får väl se!

    Har blivit gravid ?hur lätt som helst? med mina två barn, plus en till graviditet (som inte fullföljdes) med min sambo. Men det var ju några år sen och nu har man fyllt 35 och är enligt boken gammal fertilitetsmässigt.

    Hur gamla är ni?


    Hej, jag är 44 år och önskar mig en 3:a, men vet så klart att jag har oddsen emot mig rejält. Försöka måste man dock så vi kör på ett tag och ser vad som händer. Tog dock ett tag innan man fick koll på cykellängd, ÄL och BIM. Är just nu på CD 21, vilket för mig betyder BIM någon gång mellan den 22-24/11. Cykeln varierar nämligen från 26-28 dagar.
  • LyCKa55
    My19 skrev 2020-11-17 12:14:38 följande:

    Hej! Hoppar in här jag med!

    Jag har två barn sen innan, födda 2009 och 2010 som bor här ?jämt? och träffar sin pappa på helger.

    Nu tänkte jag och min ?nya? sambo (vart tsm 8 år) att vi vill ha barn, hans första alltså!

    Såg att ni pratade ålderskillnad. Mina tjejer kommer vara typ 12 nästan 13 år och 11 år ifall vi lyckas... det har skrämt mig lite nu när det börjar bli verklighet med en 3a, att börja om med allt! MEN! Jag har alltid velat ha en 3a så det ska bli roligt.

    Jag tog ur min spiral i oktober och har fått min första mens efter den. Som verkar såååå långdragen. Men enligt FLO så är det ägglossning på lördag! Så vi får väl se!

    Har blivit gravid ?hur lätt som helst? med mina två barn, plus en till graviditet (som inte fullföljdes) med min sambo. Men det var ju några år sen och nu har man fyllt 35 och är enligt boken gammal fertilitetsmässigt.

    Hur gamla är ni?


    Roligt med en sladdis! Det kommer nog uppskattas mer av syskonen när de är så stora. Att hjälpa till o så. Sen har jag vänner med mycket äldre syskon o de har nästan känt sig som ensambarn. Men de ska ju inte stoppa en. Och det finns ju en anledning till glappet när du träffat en ny.

    Jag är 32. Fyller 33 i början av nästa år. Börjar känna mig lite gammal för de här men har insett att jag inte är de egentligen. Bara de att man läser om risker o lämplig ålder osv. Och sen bor jag på landet där folk får barn mycket tidigare än i tex storstäder. Men jag har också två innan så de är ju inte första jag är gravid med heller.

    Just nu oroar jag mig en del över mina symtom. Hade en hel del ont i brösten först men nu har de avtagit helt. Dock mår jag väldigt illa till o från o kräktes igår. Så antar att de bara bytts ut mot något annat.. Är i v.8 från idag
  • My19
    Tvillingarna14 skrev 2020-11-17 17:59:43 följande:

    Hej, jag är 44 år och önskar mig en 3:a, men vet så klart att jag har oddsen emot mig rejält. Försöka måste man dock så vi kör på ett tag och ser vad som händer. Tog dock ett tag innan man fick koll på cykellängd, ÄL och BIM. Är just nu på CD 21, vilket för mig betyder BIM någon gång mellan den 22-24/11. Cykeln varierar nämligen från 26-28 dagar.


    Håller tummarna för dig!
  • My19
    LyCKa55 skrev 2020-11-17 18:07:57 följande:

    Roligt med en sladdis! Det kommer nog uppskattas mer av syskonen när de är så stora. Att hjälpa till o så. Sen har jag vänner med mycket äldre syskon o de har nästan känt sig som ensambarn. Men de ska ju inte stoppa en. Och det finns ju en anledning till glappet när du träffat en ny.

    Jag är 32. Fyller 33 i början av nästa år. Börjar känna mig lite gammal för de här men har insett att jag inte är de egentligen. Bara de att man läser om risker o lämplig ålder osv. Och sen bor jag på landet där folk får barn mycket tidigare än i tex storstäder. Men jag har också två innan så de är ju inte första jag är gravid med heller.

    Just nu oroar jag mig en del över mina symtom. Hade en hel del ont i brösten först men nu har de avtagit helt. Dock mår jag väldigt illa till o från o kräktes igår. Så antar att de bara bytts ut mot något annat.. Är i v.8 från idag


    Jag bor också på landet! Och här verkar alla skaffa barn i alla möjliga åldrar och antal! Har en bekant som är lika gammal som mig som precis fått en sladdis och det är det bästa hon gjort säger hon! (Skitjobbigt att inte kunna lägga till sina egna emojis här haha).

    Hur gamla är dina barn? Jag är SJUKT nervös inför mående i en kommande graviditet. Spydde som en gris med dom två jag har i 20 veckor, rasade i vikt och blev inlagd. Exakt likadant med båda.. så jag har inte så stora förhoppningar när det gäller ännu en graviditet!
  • skaviblifyra

    jag blir 39 oxå rädd för graviditet mådde illa och kräktes och hade sammandragning med bägge och var sjukskriven. Även detta känns lättare nu än med små barn. Jag tycker alla med sladdis pratar om hur underbart det är med trean...och de med tre tätt om hur tufft det är och hur otillräcklig man är så håller tummarna att det blir samma för oss om vi lyckas.... Har precis fått mens så ÄL om knappt 2 veckor. Bim på lucia

  • Miss A
    My19 skrev 2020-11-17 12:14:38 följande:

    Hej! Hoppar in här jag med!

    Jag har två barn sen innan, födda 2009 och 2010 som bor här ?jämt? och träffar sin pappa på helger.

    Nu tänkte jag och min ?nya? sambo (vart tsm 8 år) att vi vill ha barn, hans första alltså!

    Såg att ni pratade ålderskillnad. Mina tjejer kommer vara typ 12 nästan 13 år och 11 år ifall vi lyckas... det har skrämt mig lite nu när det börjar bli verklighet med en 3a, att börja om med allt! MEN! Jag har alltid velat ha en 3a så det ska bli roligt.

    Jag tog ur min spiral i oktober och har fått min första mens efter den. Som verkar såååå långdragen. Men enligt FLO så är det ägglossning på lördag! Så vi får väl se!

    Har blivit gravid ?hur lätt som helst? med mina två barn, plus en till graviditet (som inte fullföljdes) med min sambo. Men det var ju några år sen och nu har man fyllt 35 och är enligt boken gammal fertilitetsmässigt.

    Hur gamla är ni?


    Samma här! Det känns fantastiskt att vi äntligen bestämt oss för att försöka skaffa en 3:e. Men man är ju nervös att börja om med allt vad det innebär men samtidigt tycker jaga att det är fantastisk. Håller tummarna på att det snart blir ett plus för er.

    Jag har också blivit gravid med båda mina väldigt fort och aldrig ens tänkt på att hålla kolla på äl just eftersom jag alltid haft oregelbunden mens. Men nu känns det nästan som o mag skulle behöva hålla koll på det o jag vet inte varför.

    Jag fyllde 31 i aug. Så jag hoppas verkligen att vi plussar snart.
  • LyCKa55
    My19 skrev 2020-11-17 19:57:34 följande:

    Jag bor också på landet! Och här verkar alla skaffa barn i alla möjliga åldrar och antal! Har en bekant som är lika gammal som mig som precis fått en sladdis och det är det bästa hon gjort säger hon! (Skitjobbigt att inte kunna lägga till sina egna emojis här haha).

    Hur gamla är dina barn? Jag är SJUKT nervös inför mående i en kommande graviditet. Spydde som en gris med dom två jag har i 20 veckor, rasade i vikt och blev inlagd. Exakt likadant med båda.. så jag har inte så stora förhoppningar när det gäller ännu en graviditet!


    Ja de äe klart de varierar. Men många av mina vänner är ju som jag i ålder o är typ klara med barnafödandet o känner sig nöjda typ. Känner ingen som fått när dom varit närmare 40. De är ovanligt häromkring. Säger inte att det är fel för det! Alla gör de som passar dom o för alla är de senare i livet som de blir av olika anledningar.

    Jag har en 6åring och en snart 4åring. Så de blir ett litet glapp mellan 2:an o 3:an men ändå rätt bra tror jag. Han säger att han vill ha en bebis. Att han har en bebis i magen osv:) Så gulligt:) Nästan som han känner på sig nåt
  • humlesurr
    skaviblifyra skrev 2020-11-17 20:11:31 följande:

    jag blir 39 oxå rädd för graviditet mådde illa och kräktes och hade sammandragning med bägge och var sjukskriven. Även detta känns lättare nu än med små barn. Jag tycker alla med sladdis pratar om hur underbart det är med trean...och de med tre tätt om hur tufft det är och hur otillräcklig man är så håller tummarna att det blir samma för oss om vi lyckas.... Har precis fått mens så ÄL om knappt 2 veckor. Bim på lucia


    Spännande! Lycka tillHjärta

    Här är bebissuget enormt. Jag är ung, men har inte haft det helt lätt att få till de barn jag har, fick försöka länge med min yngsta. Vi har gjort en fertilitetsutredning som ändå visade på grönt ljus för oss båda men där min ägglossning tydligen är lite fördröjd och svårmanövrerad. Så om vi behöver hjälp sen (om det inte tar sig) så får vi hjälp, vilket känns som en ynnest. Men just nu har vi paus fram till Maj med bebisverkstaden.. Men ja, ett stort sug! Är så peppad på att få göra barn-resan en gång till. 

    Hur går det för er alla här i tråden? 
  • skaviblifyra

    Har mitt "fertila" fönster nu med ägglossning om några dagar så nu börjar resan mot plus på riktigt. ikväll blir det inget då maken jobbar från 17. men hoppas på försök de närmaste dagar efter. Vi fick till det även igår.

    Så spännande att tänka på att det om några veckor kan börja gör. Det är så sjukt ändå det här med bebis. Att det går att ha samlag en gång och så blir det en människa...Fast det är klart för många är det flera månader och år av kämpande. Men ändå så är det ju en rätt simpel händelse ägg möter spermie och vips så finns en helt ny person.

    Hur ligger ni andra till.

Svar på tråden Planerar barn nr 3