Anonym (op) skrev 2020-08-21 16:46:55 följande:
Jo, vi hade den genomgången också till viss del, men mest andningsövningar och skriva den där listan med undvikanden, det tog två tillfällen då jag fick göra det mesta hemma själv.
Nu berättar jag händelsen i detalj och spelar in den, ibland flera gånger. Sedan lyssna på den varje dag hemma.
Vad jag kan känna är att det ibland är lite motsägelsefullt, för psykologen säger att jag ska säga allt jag kommer att tänka på när jag återberättar oavsett hur oväsentligt det verkar vara, samtidigt avbryter hon mig när jag gör det och säger att jag ska hålla mig till händelsen.
När jag har så många händelser så är det väldigt mycket som går in i varandra, så det kan vara svårt att avgöra vad jag "bör" berätta.
Du?
Ja jag förstår vad du menar..
Har inte börjat spela in ännu ska göra det på nästa behandling.
Vad tråkigt att hon avbryter dig. Min sa att när vi börjar spela in kommer du få berätta allt i detalj. Minns inte mycket men de klart man säger ju allt man kommer igår.
Hoppas inte man blir avbruten.
Ja men precis, såklart. Du borde kanske förklara för henne att allt det kan vara viktigt för dig. Tycker inte riktigt hon kan avgöra vad som är viktigt att få med om du förstår hur jag menar?