• nalleryd

    Skolor i Malmö

    Pga arbete måste min familj och jag flytta till malmö. Mina barn är 10 och 7. Vi vill bo i centrala delarna av Malmö. Nu till min fråga, finns de någon bra och trygg skola i Malmö? Vi bor nu i ett litet samhälle i norra skåne så skolorna i storstäderna skrämmer mig lite, vill framför allt ha en trygg skolgång för barnen. Tacksam för input om olika skolor både kommunala och privata.

  • Svar på tråden Skolor i Malmö
  • Anonym (Malmömamma)

    Det undrar jag med! Har en fyraåring i Malmö och försöker få tag på mer information om det finns skolor i Malmö som är värda att sätta barnet i. Antar att jag vill ha en skola som kanske inte finns, där det ställs krav och barnen lär sig, samtidigt som det ges möjlighet till utevistelse och rörelse samt musik. Har satt honom i kö på Europaporten då den har musikprofil och Ur och skur i Skabersjö. Bladins ska vara jättebra, men där måste man sätta barnet i kö vid födelsen för att få plats.

    Om ni vill ha en mindre skola är det kanske en idé att bo i utkanten av stan istället? Annars kan ni satsa på någon av de sk bättre stadsdelarna. Gamla väster, Slottsstan eller Västra hamnen tex.

  • nalleryd

    Ja vi tänker nog slottstaden i första hand. Men de är ju garanterat stor skillnad mot vad de har idag. Skolorna är de enda som oroar mig inför flytten, i övrigt så är vi alla super taggade och redo för att bli storstadsbor ????

Svar på tråden Skolor i Malmö