Inlägg från: Anonym (bortskämda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bortskämda)

En vuxen och två barn i en trea?

Dagens människor är så bortskämda. En trea på tre personer(varav en säkert flyttar inom några år) är ju massa plats. 

• Anonym (bortskämda)
    Anonym (fd trångbodd) skrev 2020-08-23 19:55:38 följande:
    Vete fan om man är bortskämd bara för att man inte vill bo trångbott. Jag har bott trångt med barn och även om det funkar så är det jobbigt. Det skapar stress att inte ha någon plats att kunna dra sig tillbaka till och hämta andan. Känslan av att gå på varandra är påfrestande. Komfliktnivån hemma hos oss gick ner rätt omgående efter att vi flyttat till större.
    Jo. Nästan alla människor både historiskt och globalt var/är trångbodda. Det gick bra. Det är idag vi har fått för oss att vi måste ha eeeeeegentid hela tiden och att det är bra att isolera våra barn. Vi är däggdjur och flockdjur.
  • Anonym (bortskämda)
    Anonym (Förr) skrev 2020-08-24 09:38:01 följande:

Förr hade man ingen möjlighet att skilja sig och kvinnor fick bita ihop.
    Förr fanns inte preventivmedel och abort, detvar bara att ta emot de barn som kom även om man inte hade råd.

Förr fanns fanns ingen antibiotika soch simpla infektioner kunde bli väldigt allvarliga. (jag skulle kunna fortsätta med exempel men stoppar här)

MEN, det gick bra! Vi är bara så bortsämda nuförtiden.

Och ändå överlevde mänskligheten.... Vi är EXTREMT bortskämda idag och vill kunna kontrollera allt. Det går givetvis inte och det skapar olycka. 
  • Anonym (bortskämda)
    Anonym (Camilla) skrev 2020-08-25 06:42:26 följande:
    På riktigt. Att det gick bra?

Ta och läs en kurs ekonomisk historia och lär dig din egen historia.

Det går alldeles utmärkt att leva så idag också, men majoriteten av oss gör inte det av en anledning.
    Var sa jag att allt gick bra? Jag sa att det blev folk av de flesta och att mänskligheten överlevde alldeles fint. Just det, vi gör det inte för att vi har en massa påhittade behov idag, vi är bortskämda. 
Svar på tråden En vuxen och två barn i en trea?