Inlägg från: Anonym (fd trångbodd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fd trångbodd)

En vuxen och två barn i en trea?

Har bott i två 1:or med sovalkov med ett barn. Barnet fick då sovalkovet som sitt "rum". I ena lägenheten hade jag loftsäng och i den andra en bäddsoffa för mig själv. Båda har sina för och nackdelar men båda funkar.

• Anonym (fd trångbodd)
    Anonym (bortskämda) skrev 2020-08-23 19:51:41 följande:

Dagens människor är så bortskämda. En trea på tre personer(varav en säkert flyttar inom några år) är ju massa plats. 

Vete fan om man är bortskämd bara för att man inte vill bo trångbott. Jag har bott trångt med barn och även om det funkar så är det jobbigt. Det skapar stress att inte ha någon plats att kunna dra sig tillbaka till och hämta andan. Känslan av att gå på varandra är påfrestande. Komfliktnivån hemma hos oss gick ner rätt omgående efter att vi flyttat till större.
  • Anonym (fd trångbodd)
    Anonym (bortskämda) skrev 2020-08-23 19:57:37 följande:

Jo. Nästan alla människor både historiskt och globalt var/är trångbodda. Det gick bra. Det är idag vi har fått för oss att vi måste ha eeeeeegentid hela tiden och att det är bra att isolera våra barn. Vi är däggdjur och flockdjur.

Håller inte med.
  • Anonym (fd trångbodd)
    HannahHorvath skrev 2020-08-26 15:33:00 följande:

Har du aldrig varit utanför villaidyllen och sett dig omkring? "Barn vill ha en tomt.." Javisst, och jag vill ha en pool och en fjällstuga. Den ekonomiska verkligheten ser dock inte ut så för alla.

Bara för att alla inte har råd med en stor bostad med egen gräsmatta betyder inte att barn inte skulle må bra av det.
Svar på tråden En vuxen och två barn i en trea?