Inlägg från: Anonym (Camilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Camilla)

En vuxen och två barn i en trea?

Anonym (Fattar inte) skrev 2020-08-24 08:42:24 följande:

Helt seriöst, jag förstår inte, varför köper ni inte ett hus med fler rum & mer yta.

Självklart till det pris man har råd med, och då längre ut, kanske tom får flytta från Stockholm till annan ort.

Köper att alla har olika ekonomiska förutsättningar & inte kan köpa hur som helst.

Öh. Helt seriöst?

Alla vill inte i hus med allt vad det innebär. Det är enklare att bo i lägenhet.

Dessutom: om det äldsta barnet är 17 år flyttar man ju snart hemifrån. Senast vid tjugo.
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (bortskämda) skrev 2020-08-25 06:21:19 följande:

Och ändå överlevde mänskligheten.... Vi är EXTREMT bortskämda idag och vill kunna kontrollera allt. Det går givetvis inte och det skapar olycka. 

På riktigt. Att det gick bra?

Ta och läs en kurs ekonomisk historia och lär dig din egen historia.

Det går alldeles utmärkt att leva så idag också, men majoriteten av oss gör inte det av en anledning.
  • Anonym (Camilla)
    Glinda från Oz skrev 2020-08-24 13:20:18 följande:

Jag bor med min dotter (6 år) i en stor etta, det går jättebra. Hon har ?sitt rum? i sovalkoven med ett draperi, jag sover i garderoben (stor klädkammare sängen får precis plats)

Det funkar med ett litet barn men inte om bara ett par år
  • Anonym (Camilla)
    LFF skrev 2020-08-25 08:14:22 följande:

Ja, vi är bortskämda med att bo så jäkla luftigt. Vi är bortskämda med att varje barn ska ha eget rum och att det ska vara minst 7kvm stort (ministorlek i många nybyggen på rum). 

Man dör inte av att dela rum ens som tonåring. Man får komma på andra sätt att få eget space genom att tex använda skärmväggar för att skapa rum om man inte har "rätt" antal fasta rum. 

Ja, det underlättar om man kan gå undan när man bråkar till sitt eget rum men det kanske är nyttigare att man går ut en stund vid bråk istället för att sitta på rummet och sura.

När man bor mer trångbott så umgås man mer än när man har en massa utrymme att fly undan på. Det kanske till och med skulle vara nyttigt för många att umgås med de man bor med istället för att alla isolerar sig med sin padda/tv/telefon....

Du får gärna bo så om du vill, men själv föredrar jag mitt hus med pool, båt och sjöutsikt.

Jag växte upp i hyreshus och bestämde mig som barn att aldrig bo så när jag blir vuxen och börjar jobba.

Men det är ju jättebra att de fylls med folk för de är ju ändå funktionella.

Adjö.
Svar på tråden En vuxen och två barn i en trea?