Inlägg från: HannahHorvath |Visa alla inlägg
  • HannahHorvath

En vuxen och två barn i en trea?

Jag bor med 3 barn i en trea. De två yngre delar rum. Äldsta har eget och jag bor i en säng i vardagsrummet. Det är lite jobbigt för de yngsta, egentligen skulle sonen behöva eget space nu, men vad gör man.

Till "Fattar inte": Det är inte alla som har möjlighet att köpa överhuvudtaget. Eller så vill man kanske inte flytta barnen ut på landet och tappa alla vänner osv. Särskilt inte i tonåren. Som ensamstående kanske man inte heller vill flytta långt ifrån eventuellt nätverk.

• HannahHorvath
    Anonym (Fattar inte) skrev 2020-08-25 06:53:27 följande:

Nej alla vill inte ha hus det köper jag, men barn vill ju ha en tomt och leka på när de är små,  men hur många vill bo med draperier i en 80 kvm lgh?

Har aldrig hört talas om att man kan bo så..

Jag har hört talas om att barn delar rum, men som ni resonerar är ju misärnivå  blir helt ställd!

Har du aldrig varit utanför villaidyllen och sett dig omkring? "Barn vill ha en tomt.." Javisst, och jag vill ha en pool och en fjällstuga. Den ekonomiska verkligheten ser dock inte ut så för alla.
  • HannahHorvath
    Anonym (fd trångbodd) skrev 2020-08-26 23:11:23 följande:

Bara för att alla inte har råd med en stor bostad med egen gräsmatta betyder inte att barn inte skulle må bra av det.

Råd och råd. Många är ägda av bankerna och livrädda för räntehöjningar. Mår barn bättre av det?
  • HannahHorvath

I en tråd som handlar om trångboddhet så är det lite Marie Antoinette vibbar på att ställa frågan "Men varför köper ni inte bara en villa??".

Svar på tråden En vuxen och två barn i en trea?