Inlägg från: Anonym (Mamma till fyra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma till fyra)

En vuxen och två barn i en trea?

Anonym (Smurfan) skrev 2020-08-22 13:35:38 följande:

Behöver flytta och en trea det enda jag har råd med. Har två barn på heltid, 12 och 17. Tänkte att de får var sitt rum så inreder jag vardagsrummet på nåt sätt så har jag det som mitt rum. Kanske med nåt draperi som skiljer av.

Nån annan som är lite trångbodd? Hur har ni låst det?

Det går alldeles utmärkt. Bodde själv i en trea med 4 barn ett par år efter separation i väntan på större boende och det fungerade fint. Barnen var 5-11 år när jag och deras pappa separerade. 2 barn/sovrum och det var aldrig några problem. Tjejerna i ett rum och killarna i det andra. Själv sov jag i vardagsrummet. När vi flyttade till en större bostad valde barnen att fortsätta dela rum trots att de hade möjlighet till egna rum. Så lever vi fortfarande och endast äldsta barnet, som idag är 15, har valt att ha eget rum. Det finns ett par sovrum extra om/när de skulle ändra sig. Jag har tillfälligt det ena sovrummet som mitt i väntan på att någon ska göra anspråk på det

Gissar att 13-åringen inom en snar framtid kommer vara redo för eget rum. Det behöver inte alltid vara så att barn per automatik vill ha egna rum. 3 av mina (2 tjejer och en kille) totalvägrar annat än att sova i samma rum. De två yngsta håller alltid ihop och känns mer som tvillingar trots att de är födda med 1,5 år emellan.
Svar på tråden En vuxen och två barn i en trea?