Gillar ni Sthlms trafiken?
Jag åker ytterst sällan bil i Stockholm, åker buss och går (jobbar i centrala Stockholm, bor i kranskommun) och jag HATAR elscootrarna!!!! Jag verkligen avskyr dessa satans sparkcyklar! Folk slänger dem hej vilt, skiter i vart de lämnar dem, om de är i vägen eller inte. De kan inte trafikreglerna för fem öre. De hörs inte när de kommer susande. Samma sak (minus parkeringen) gäller cyklisterna!
Att dessutom inbilla sig att det är en bra idé att ställa sig på ett fordon när man druckit alkohol är så satans korkat att det inte finns (vettiga) ord för det.
Ja, Stockholmstrafiken är lätt galen. Ja, det är sjukt mycket bilar i Stockholm. Nej, lösningen är inte att möjliggöra för fler dårar på elsparkcyklar eller vanliga cyklar.
Att det inte fungerade med navigationen i Google Maps för dig har ingenting med trafiken att göra. Maps, Waze (än bättre även om den bygger på Maps) är alldeles strålande att ha att göra med när man inte hittar i Stockholm.
Att sen bedöma trafiken utefter hur den ser ut nu när fler åker bil iom Covid är inte helt korrekt heller eftersom många som normalt inte åker bil i Stockholmstrafiken nu gör det för att slippa åka kommunalt. Det ger ovana åkare vilket ger än mer kaos.