Inlägg från: Anonym (Äntligen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 16:06:47 följande:

Hahahahahahaha.

Men nej string som i tandtråd är inte inne. Övriga varianter som räknas som string är still going strong. Numera är string inte en så stor grej vilket gör att alla kan ha de trosor som de vill. Det är ett tag sedan vita byxor med svart string eller att ha superlåga byxor så stringen syns tydligt var modernt.

Jag ser inte mycket halvstring heller, mest sådana som täcker hela baken.

Jag tycker att det är superbra att fler och fler kvinnor slutat falla för mäns förtryck mot kvinnor om att kvinnor ska göra sig sexiga inför dom, och istället går sin egen väg och väljer det som de själva tycker är bekvämt. Girl power!
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 16:16:56 följande:

I princip alla bikiniunderdelar har varit sk halvstring i år.

Jag tycker att den där synen på string har varit på utgående länge men det finns många som vill ha string. Inte för att vara sexiga utan för att det är bekvämt. Det är inte längre så himla spännande med string utan mest de första tonåren där man kanske testar och inte fortsätter om det är obekvämt.

Det är hysteriskt galet att troskanter ska spela någon roll förresten. Jisses.

Det handlar oftast inte om att kvinnorna tycker att det är bekvämt, de påstår det för att de blivit hjärntvättade av den sexistiska normen och egentligen känner ett grupptryck att de ska använda string, för det är så många män förväntar sig att en kvinna ska klä sig.

Män har haft alldeles för mycket inflytande över kvinnor och deras klädsel och det är dags att vända den trenden nu.

Det handlar inte om troskanter, utan vilka signaler string sänder ut.
  • Anonym (Äntligen)
    Pope Joan II skrev 2020-08-24 16:17:36 följande:

Varför letar du efter stringtrosor om det inte är sådana du vill köpa?

Jag letar inte efter string, utan reagerade över att på hyllorna som i vanliga fall brukar vara fulla med stringtrosor nu istället är fulla av vanliga trosor.

Då kollade jag på alla trosor och kunde dra slutsatsen att string uppenbarligen inte är lika inne längre. Det var inte en affär, utan faktiskt de flesta har bojkottat string.
  • Anonym (Äntligen)
    Pope Joan II skrev 2020-08-24 16:36:01 följande:

"...nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor."

Ja, precis. Tidigare fick jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par vanliga trosor, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta string. Det tyder ju på stringens sjunkande popularitet.
  • Anonym (Äntligen)
    Pope Joan II skrev 2020-08-24 16:48:58 följande:

Så varför letar du efter trosor du inte vill vare sig köpa eller använda? Är det ett led i att bli konsumentvägledare eller vad? 

Jag gillar heller inte stringtrosor och har därför aldrig vare sig letat efter dem, köpt dem eller använt dem. Och jag har verkligen aldrig haft problem att hitta andra trosmodeller. 

Du missförstår mig. Har du läst hela tråden? Jag var i affären och när jag gick till underklädesavdelningen så märkte jag att det nästan bara fanns sådana trosor som jag brukar använda, jag brukar alltid få leta efter sådana trosor då hyllorna brukar vara fulla av string. Jag blev förvånad och undrade var stringen tagit vägen, så jag fick alltså leta för att hitta några, annars brukar det vara tvärtom. Jag brukar i vanliga fall inte leta eller ens behöva leta efter string men då gjorde jag det av anledningen att det var så ovanligt att inte se sådana överallt. Och nej, jag tänkte inte köpa dom.

Förstår du nu?
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 17:24:56 följande:

Jag kan köpa att man blir förvånad och letar efter något fastän man inte vill köpa varan utan mer för att stilla nyfikenheten.

Men att string används enbart för män känns som en helt fel bild av verkligheten, de flesta har kommit längre än så.

Du är förmodligen en man som försvarar string för att du blir kåt av att kvinnor använder det. Kan tänka mig att mitt inlägg retar gallfeber på många män.
  • Anonym (Äntligen)
    Lillmajsan skrev 2020-08-24 18:59:47 följande:

Ursäkta TS men du gav mig just dagens asgarv!

Jag bär string för att det är den enda trosan som jag finner bekväm och har så varit i över 20 år. Ha inget å göra med "männens förtryck". Min sambo vill se mig i vanliga trosor då han inte gillar string. Är det också förtryck? Jag gillar inte vanliga trosor men min sambo vill att jag använder det.

Som sagt; är det också ett förtryck från en man?

Du tillhör en försvinnande liten minoritet som enbart använder string för att du tycker att det är "bekvämt" (vad som nu är så bekvämt med att ha en tråd i röven)

Det tar inte bort problematiken som string medför när det gäller sexualisering, kvinnosyn etc. Majoriteten använder string för att behaga män.

Vanliga trosor anses inte vara ett sk "sexigt plagg" och bidrar inte till sexism, sexualisering, objektifiering etc som string gör. Det finns män som tycker att vanliga trosor är sexigt också men de trosorna är inte skapta för att vara ett "sexigt plagg" som string är.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Hona) skrev 2020-08-24 19:33:08 följande:

Jag undrar vad TS har varit om hen inte såg så många string.

Jag var in på HM senast idag och köpte string och utbudet var inte så dåligt 

Jag har varit i många affärer. Bland annat HM. Antingen tänkte du inte på hur lite string det finns jämfört med förut eller så varierar utbudet beroende på var man bor.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (sexig) skrev 2020-08-24 19:26:22 följande:

Tror inte butikerna har bojkottat det. Butiker bryr sig inte om någons moral utan säljer det som säljer. Gissar på att de slutat sälja string för att ingen längre vill köpa string.

För övrigt använder jag string under tajta kläder, typ klänningar och kjolar. Klär mig sexigt för att jag vill attrahera mannen och vore ju synd att förstöra looken med en menlös tröskant. Känns ju astråkigt att vägra vara sexig för att göra ett statement. Man vill väl göra mannen glad.

Varför ska du vara sexig inför en man? Du ska ha det för att DU vill för din egen skull, inte för att attrahera män. Du måste inse att du har ett värde som kvinna och du är inte till för att attrahera och göra män glada.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 20:02:38 följande:

Men vad ser du bojkott? Var har affärerna tagit ett statement mot string?

Låter jättekonstigt med tanke på mängden stringbikinis som flödat i år. Självklart varierar kollektionerna med vad som är trendigt men stringtrosan gör inget störtdyk påväg bort.

Jag märker ju det, eftersom stringutbudet minskat markant.

Om det är sant att stringbikinis varit populärt i år så är det bara sorgligt. Höjden av sexualisering och sexism är när kvinnor uppmuntras att klä sig i string på allmänna stränder och förnedra sig själva inför kåta äckliga mäns beskådan. Jag har dock inte sett någon i stringbikini i år.
  • Anonym (Äntligen)
    KaptenOhoy skrev 2020-08-24 20:30:41 följande:

Vad är felet med att vara sexig inför en man?

För att vi kvinnor inte är några sexobjekt och vi har inget ansvar för att vara sexiga inför er.
  • Anonym (Äntligen)
    cosinus skrev 2020-08-24 20:22:58 följande:

Tänkt dig -12 till -15 grader, mörkt som f-n och gärna lite snöstorm.

Det jag då har på mig när jag springer på vintern i det vädret är:

Löparjacka, svarta vindbyxor (inte ens särskilt tighta), ullunderställ (både byxa och tröja) ett vanligt tunt underställ, buff som täcker halva ansiktet, mössa, vantar, sportbh, ullstrumpor, skor med dubbar och - stringtrosor.

När du visualiserat denna klädsel, i det här vädret och betänker att man kanske möter en handull människor på en mil så kan du ju fundera på stor attraktionskraft de där stringtrosorna längst under har...och därefter fundera på om det kanske, kanske inte är den primära drivkraften till varför de valts. Även om det verkar helt otänkbart i din värld att de valt p g a komfort :)

Du verkar helt ha missat stringtrosors syfte eller så spelar du dum, gissar på det sistnämnda. Tror du inte att de flesta som använder stringtrosor har sex? Dessa trosor är gjorda för att visas upp vid sex.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (sexig) skrev 2020-08-24 20:32:44 följande:

Jag vill att mannen attraheras av mig. Är det nåt fel med det?

Fast du ska inte behöva ha på dig stringtrosor för att ha ska attraheras av dig, då är det något riktigt fel på den mannen.

En man som verkligen är attraherad av dig och inte bara ser dig som ett sexobjekt, tycker att du är minst lika attraktiv utan string.

Bara det att du drar på dig string i syfte att män ska attraheras av dig visar hur fruktansvärt sexualiserade stringtrosor är, och vilken skev kvinnosyn många män har.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Hona) skrev 2020-08-24 20:51:08 följande:

Det är mer stringtrosor nu än det var för typ fem år sedan för då fanns det inte så många att köpa på HM så utbudet har blivit bättre.

Jag är själv en tjej som mest anväder string så jag om nån borde ju veta att det inte är dåligt med string i butikerna 

Du har fel.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 20:54:15 följande:

Vid sex? VID SEX? Ska man ha sex så är ändå underkläderna snabbt av.

Jag förstår hur lite stringeffekt i sk sexiga underkläder kan vara kul men de som använder string i vardagen går inte runt och tänker på detta. Bara för att du inte tycker att string är bekvämt är alla stringbärare inte offer för patriarkatet.

T.om jag som aldrig föll för flugan i yngre ålder kan tycka att plagget är skönt. Vilket jag i så fall bär 100% för min egen skull.

Men vad tror du själv?! Stringens syfte för de allra flesta, och anledningen till att det ens uppfanns var för att visas upp i sexuella syften. Visas upp på strippklubbar, i porrfilmer, vid sex etc.

String har blivit normaliserat därför använder vissa det till vardags, men oftast har de det för sina mäns skull vilket inte är okej.
  • Anonym (Äntligen)
    KaptenOhoy skrev 2020-08-24 21:02:50 följande:

Så varför får man inte vara sexig inför en man?

Vad var det du inte förstod i inlägget du citerade? Du fick svar där.
Svar på tråden String är inte inne längre