• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Anonym (w)

Hahahahahahaha.

Men nej string som i tandtråd är inte inne. Övriga varianter som räknas som string är still going strong. Numera är string inte en så stor grej vilket gör att alla kan ha de trosor som de vill. Det är ett tag sedan vita byxor med svart string eller att ha superlåga byxor så stringen syns tydligt var modernt.

• Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 16:06:47 följande:

Hahahahahahaha.

Men nej string som i tandtråd är inte inne. Övriga varianter som räknas som string är still going strong. Numera är string inte en så stor grej vilket gör att alla kan ha de trosor som de vill. Det är ett tag sedan vita byxor med svart string eller att ha superlåga byxor så stringen syns tydligt var modernt.

Jag ser inte mycket halvstring heller, mest sådana som täcker hela baken.

Jag tycker att det är superbra att fler och fler kvinnor slutat falla för mäns förtryck mot kvinnor om att kvinnor ska göra sig sexiga inför dom, och istället går sin egen väg och väljer det som de själva tycker är bekvämt. Girl power!
  • Anonym (w)

I princip alla bikiniunderdelar har varit sk halvstring i år.

Jag tycker att den där synen på string har varit på utgående länge men det finns många som vill ha string. Inte för att vara sexiga utan för att det är bekvämt. Det är inte längre så himla spännande med string utan mest de första tonåren där man kanske testar och inte fortsätter om det är obekvämt.

Det är hysteriskt galet att troskanter ska spela någon roll förresten. Jisses.

• Pope Joan II
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 15:55:39 följande:

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

Varför letar du efter stringtrosor om det inte är sådana du vill köpa?
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 16:16:56 följande:

I princip alla bikiniunderdelar har varit sk halvstring i år.

Jag tycker att den där synen på string har varit på utgående länge men det finns många som vill ha string. Inte för att vara sexiga utan för att det är bekvämt. Det är inte längre så himla spännande med string utan mest de första tonåren där man kanske testar och inte fortsätter om det är obekvämt.

Det är hysteriskt galet att troskanter ska spela någon roll förresten. Jisses.

Det handlar oftast inte om att kvinnorna tycker att det är bekvämt, de påstår det för att de blivit hjärntvättade av den sexistiska normen och egentligen känner ett grupptryck att de ska använda string, för det är så många män förväntar sig att en kvinna ska klä sig.

Män har haft alldeles för mycket inflytande över kvinnor och deras klädsel och det är dags att vända den trenden nu.

Det handlar inte om troskanter, utan vilka signaler string sänder ut.
  • Anonym (Äntligen)
    Pope Joan II skrev 2020-08-24 16:17:36 följande:

Varför letar du efter stringtrosor om det inte är sådana du vill köpa?

Jag letar inte efter string, utan reagerade över att på hyllorna som i vanliga fall brukar vara fulla med stringtrosor nu istället är fulla av vanliga trosor.

Då kollade jag på alla trosor och kunde dra slutsatsen att string uppenbarligen inte är lika inne längre. Det var inte en affär, utan faktiskt de flesta har bojkottat string.
  • Anonym (w)

Det gäller typ om man är 14 och osäker ( ungdomar är bättre på att stå upp för sig idag). De flesta vuxna personer väljer själv bort string vid obehag för de förstår konsekvenserna av illasittande underkläder. Har läst x antal trådar på ämnet och vuxna människor väljer inte obehag framför att ev vara sexiga när trosorna inte syns. Hur mycket kläder har man egentligen där det är lätt att bedöma vilket trostyp som används som vuxen? Alla som tycker string är behagligt är inte hjärntvättade. Den bilden är snarare värre att framhålla än att bara låta alla ha vad de vill.

Skulle hellre hoppa på diskussionen om rakning/ ej rakning för det om något är mer skadligt för ungdomar/kvinnor.

• Anonym (w)

Bojkott eller bara följt en trend som alltid gått upp och ner?

• Pope Joan II
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 16:24:42 följande:
    Jag letar inte efter string, utan reagerade över att på hyllorna som i vanliga fall brukar vara fulla med stringtrosor nu istället är fulla av vanliga trosor.

Då kollade jag på alla trosor och kunde dra slutsatsen att string uppenbarligen inte är lika inne längre. Det var inte en affär, utan faktiskt de flesta har bojkottat string.
    "...nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor."
  • Anonym (Äntligen)
    Pope Joan II skrev 2020-08-24 16:36:01 följande:

"...nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor."

Ja, precis. Tidigare fick jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par vanliga trosor, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta string. Det tyder ju på stringens sjunkande popularitet.
Svar på tråden String är inte inne längre