Inlägg från: Anonym (w) |Visa alla inlägg
  • Anonym (w)

String är inte inne längre

Hahahahahahaha.

Men nej string som i tandtråd är inte inne. Övriga varianter som räknas som string är still going strong. Numera är string inte en så stor grej vilket gör att alla kan ha de trosor som de vill. Det är ett tag sedan vita byxor med svart string eller att ha superlåga byxor så stringen syns tydligt var modernt.

• Anonym (w)

I princip alla bikiniunderdelar har varit sk halvstring i år.

Jag tycker att den där synen på string har varit på utgående länge men det finns många som vill ha string. Inte för att vara sexiga utan för att det är bekvämt. Det är inte längre så himla spännande med string utan mest de första tonåren där man kanske testar och inte fortsätter om det är obekvämt.

Det är hysteriskt galet att troskanter ska spela någon roll förresten. Jisses.

• Anonym (w)

Det gäller typ om man är 14 och osäker ( ungdomar är bättre på att stå upp för sig idag). De flesta vuxna personer väljer själv bort string vid obehag för de förstår konsekvenserna av illasittande underkläder. Har läst x antal trådar på ämnet och vuxna människor väljer inte obehag framför att ev vara sexiga när trosorna inte syns. Hur mycket kläder har man egentligen där det är lätt att bedöma vilket trostyp som används som vuxen? Alla som tycker string är behagligt är inte hjärntvättade. Den bilden är snarare värre att framhålla än att bara låta alla ha vad de vill.

Skulle hellre hoppa på diskussionen om rakning/ ej rakning för det om något är mer skadligt för ungdomar/kvinnor.

• Anonym (w)

Bojkott eller bara följt en trend som alltid gått upp och ner?

• Anonym (w)

Jag kan köpa att man blir förvånad och letar efter något fastän man inte vill köpa varan utan mer för att stilla nyfikenheten.

Men att string används enbart för män känns som en helt fel bild av verkligheten, de flesta har kommit längre än så.

• Anonym (w)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 17:42:16 följande:
    Du är förmodligen en man som försvarar string för att du blir kåt av att kvinnor använder det. Kan tänka mig att mitt inlägg retar gallfeber på många män.

Japp. Absolut en man....

Nej så långt ifrån. Däremot en bisexuell kvinna. Som använder string några gånger om året och inget innan kanske 22 års ålder. Tycker string gör röven fulare för det mesta på mig och på de flesta kvinnor. Men det handlar ändå inte längre om män så mycket om annat än tonåringar. De flesta som är 20+ använder pga bekvämt. Vilket jag också tycker det kan vara men skulle i dagsläget inte vara så elak mot mina hemorrojder. Hehe.

• Anonym (w)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 19:45:14 följande:
    Jag har varit i många affärer. Bland annat HM. Antingen tänkte du inte på hur lite string det finns jämfört med förut eller så varierar utbudet beroende på var man bor.

Men vad ser du bojkott? Var har affärerna tagit ett statement mot string?

Låter jättekonstigt med tanke på mängden stringbikinis som flödat i år. Självklart varierar kollektionerna med vad som är trendigt men stringtrosan gör inget störtdyk påväg bort.

• Anonym (w)

Fast minskar... ja det är upp och ner beroende på säsong/mode just då. Ibland är det helt omöjligt att hitta helt vanliga plagg för de inte är i säsong/mode så på samma vis är det med string. Jag försökte hitta en bikini som var mer heltäckande (gärna ben) men gav upp, letade dock inte överallt men... Det är ändå inget bojkott att affärer i perioder säljer mindre av ett plagg. Kollar jag online på vanliga affärskedjor är det inte svårt att få fram x antal stringmodeller.

Nu känns det mest som att du upprepar kåta män... Ja, det är förjävligt med press men nej läget är inte på det sättet med string längre. Din syn hade jag kanske köpt för 15 år sedan.

• Anonym (w)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 20:44:53 följande:
    Du verkar helt ha missat stringtrosors syfte eller så spelar du dum, gissar på det sistnämnda. Tror du inte att de flesta som använder stringtrosor har sex? Dessa trosor är gjorda för att visas upp vid sex.

Vid sex? VID SEX? Ska man ha sex så är ändå underkläderna snabbt av.

Jag förstår hur lite stringeffekt i sk sexiga underkläder kan vara kul men de som använder string i vardagen går inte runt och tänker på detta. Bara för att du inte tycker att string är bekvämt är alla stringbärare inte offer för patriarkatet.

T.om jag som aldrig föll för flugan i yngre ålder kan tycka att plagget är skönt. Vilket jag i så fall bär 100% för min egen skull.

• Anonym (w)

Tycker man att string är bekvämt är det inget konstigt att känna sig sexig i det.

Tycker man som jag att andra modeller är bekvämare är det inget fel att känna sig sexig i dessa.

Är en trosmodell obekväm och man använder den hela tiden ändå för att en kille tycker den är sexig... ja då är det ett problem. Men den delen är inte många i vuxen ålder.

• Anonym (w)

Jag tänker att tråden med tanke på knappt svar är menad att driva med feminister.

Ja, det är fel om en kvinna använder string trots att det är obekvämt pga män, ja det är fel om mannen suckar när hon har annat på sig... Men string är inget längre en mer porrig trosa än någon annan sort. Tycker kvinnor att den är skön att ha på sig så varför inte?

Svar på tråden String är inte inne längre