Tukt skrev 2020-08-27 20:07:26 följande:
I det liv vi lever vanligen så förutsätts vi människor ha makt över våra liv och över vår vardag. Vi vet att det finns orättvisor, och dessa gör oss arga och indignerade.
Vi människor vill helt enkelt kunna bestämma själva.
Dominans bygger i grunden på maktförskjutning. Att i stället för det vanliga, där man kanske har nära fifty-fifty av makt i en relation, så skjuter man den lite eller mycket så den ena har lite, och den andra mycket.
Nu behöver inte dominans betyda sex. Det är så mycket större, så mycket mer. Men i sexuell dominans så finns inte längre det här med att båda på något sätt ska ha rätt till samma nivå av njutning. Är du dominant så är det din orgasm som är den viktigaste. Du ska alltså ogenerat kunna få den njutning du så önskar utan att ha en förväntning på att "betala" tillbaks.
Den undergivna däremot får då sitt behov tillgodosett genom att få vara just undergiven.
Sedan när det kommer till det praktiska är det helt enkelt omöjligt att säga vad du, ni ska göra. Dominans kan vara precis vad som helst. Det handlar mer om hur man gör det.
Nu ska man ta dominans-porr, precis som annan porr, med en nypa salt. Det är mycket konstigheter och "hitte på". Och det är mycket som inte behöver göras precis så. Speciellt då det kanske kommer till klädsel och attribut.
Men... det kan vara en bra början att titta på lite sådant tillsammans för att öppna upp för tankar och diskussioner.
Tänk sedan till och formulera frågor till varandra... testa, lek. Är det svårt att säga, svårt att ta i lite hårt, använd tärningar eller slumpgenerator.
Tack för ett bra och utförligt svar. Det gav mig en del att tänka på, och inse att jag inte är van vid att sätta min egen njutning före någon annans. För mig har alltid någon slags ömsesidighet varit viktig. Tärningar och slumpgenerator låter som ett bra förslag, som en ingång till något nytt.