• Baconpie

BIM September Första barnet

Hej,

Startar nu upp en ny tråd för BIM September för alla oss som försöker med första barnet. Fyll gärna på i listan med ålder och BIM. 

Håller tummarna för att september blir månaden då vi alla får vårt efterlängtade plus, och om inte så får vi åtminstone sällskap på vägen.

• Svar på tråden BIM September Första barnet
  • Baconpie

Idag dök tempen för mig, och jag har spottings och molvärk. Mensen på ingång, skulle tro att den kommer i morgon. Tidigare än beräknat, men mina cykler verkar ha blivit ca 5 dagar kortare sen jag slutade med kaffe och började boosta med d-vitamin. Känner mig ledsen och besviken, vill bara att det ska funka för oss. Längtar så mycket, men känner hopplöshet. suck! Nåja, bryta ihop och komma igen. Nytt försök om några veckor.

• Soff
    Stickling skrev 2020-09-12 12:29:56 följande:

Förstår. Ja, det är ju så otroligt frustrerande att pms- och graviditetssymptom verkar kunna vara så lika. Och att alla graviditeter verkar kunna vara så olika; det går ju inte riktgt att veta vilka symptom man själv ska leta efter, om några. Förstår om du blev otroligt besviken. Vet att det är lättare sagt än gjort, men du får försöka rå om dig själv nu, låta dig vara ledsen och göra sådant som du mår bra av. Det finns ju ingenting som säger att det inte är din tur nästa gång! <3

Verkligen :( ja jag ska göra mitt bästa att rå om mig själv och komma igen, ta nya krafter... Näe så är det ju <3 tack <3
  • CairoCarro
    Steeph skrev 2020-09-10 09:03:42 följande:

Men oj vad säger du.. gud vad skönt att ni klarade er men förstår att det måste ha varit en pärs. Men ge inte upp hoppet kära du, vad som helst kan hända <3 försök att vila lite och samla kraft igen!

Ja vi får se jag ska som sagt till kvinnokliniken om 1 vecka så det känns skönt. Är på cd 12 idag och ingenting visar på ÄL stickor ännu, vilket jag inte är förvånad över haha. Jag verkar ju ha en cykel på 31 dagar så det är bara att finna sig i att ?alla? inte har ÄL på dag 14/15.

Vi har dock lite andra problem som vi har insett när min man varit till läkaren men som jag inte vill skriva ut. Detta kan påverka oss så vi kommer söka till fertilitetskliniken om några månader om inget plus kommit. Känns surt men det är som det är helt enkelt. Tur att man förmodligen kan få hjälp om så behövs.

Aha får inte du heller sekret? Jag provar grönt te denna cykel och kommer köra preseed. Annars så är det väl typ evening primrose oil, grapefruktjuice, omega 3. Dricker du något kaffe/koffein längre?

Tack för omtanken! Ja, jag är fortfarande helt slut och känner mig nästan sjuk i kroppen, vill bara hem till min egen säng haha.

Jag vet inte hur jag ska räkna eftersom jag fick en glad gubbe två dagar sent, om jag ska skjuta fram BIM eller ej. Eller om jag ens fick ÄL. I två dagar efter glad gubbe så hade jag fortsatt ilande känsla som sedan slutade (men senaste veckan så har det heller inte varit mitt fokus att känna efter i livmodern haha). Igår hade jag svagt, svagt rosa flytningar och blev orolig att mensen kommer bli tidig pga utebliven ÄL och därmed inget progesteron. Vet du något om hur snabbt blödningen borde komma om man inte får ÄL? Känner ingenting annat dock som kramp eller dylikt..

Jag slutade ju med allt kaffe en månad, förra började jag med koffeinfritt igen, och nu sedan vi kom ner från fjället har jag druckit två cappuccino och två Coca-Cola faktiskt. Jag kände att jag förtjänade det. Och nu funderar jag på att börja unna mig en liten kopp om dagen OM jag känner för det. Kör du fortfarande på att inte dricka någotkoffein? Känns bara som att det trasslat till det helt för mig, och när jag blev gravid så drack jag ju. Örterna kastade jag ut också. Blir irriterad och tänker på slösad tid.. Grapefruktjuice är dock en av mina favoriter och omega-3 tar jag redan så det finns kanske inte så mkt att göra åt mitt sekret haha!

Åh ok, jag fattar helt! Om du skulle behöva prata av dig med nån mer privat men ändå anonymt så är det bara att skicka ett meddelande. Låter jättejobbigt, men kanske bra att alla eventuella hinder kommer fram så att man kan göra nåt åt det? Jag håller alla tummar och tår för er nu under ÄL! :) Heja, heja! Kram
  • Stickling
    Baconpie skrev 2020-09-12 15:22:03 följande:

Idag dök tempen för mig, och jag har spottings och molvärk. Mensen på ingång, skulle tro att den kommer i morgon. Tidigare än beräknat, men mina cykler verkar ha blivit ca 5 dagar kortare sen jag slutade med kaffe och började boosta med d-vitamin. Känner mig ledsen och besviken, vill bara att det ska funka för oss. Längtar så mycket, men känner hopplöshet. suck! Nåja, bryta ihop och komma igen. Nytt försök om några veckor.

Usch så tråkigt :( Så förståeligt att du blir besviken och ledsen. Skickar en kram <3 Hoppas att du kan hitta ny ork när du är redo. Men säkert bra att du låter känslorna komma och tillåter dig att vara ledsen.

Får jag fråga om det där med tempen? Du behöver såklart inte svara om du inte orkar. Men fick du en stor dipp i temperatur, eller en mindre skiftning? Vet inte hur mycket tempen kan pendla upp och ner om man väl lyckas bli gravid, håller den sig relativt hög och stabil då eller hur funkar det?
  • Baconpie
    Stickling skrev 2020-09-12 16:54:40 följande:
    Usch så tråkigt :( Så förståeligt att du blir besviken och ledsen. Skickar en kram <3 Hoppas att du kan hitta ny ork när du är redo. Men säkert bra att du låter känslorna komma och tillåter dig att vara ledsen.

Får jag fråga om det där med tempen? Du behöver såklart inte svara om du inte orkar. Men fick du en stor dipp i temperatur, eller en mindre skiftning? Vet inte hur mycket tempen kan pendla upp och ner om man väl lyckas bli gravid, håller den sig relativt hög och stabil då eller hur funkar det?

Tack för tröst! Jag tillåter mig att vara ledsen nu i början av mensen, men det brukar alltid kännas bättre så fort mensen är över. 

Jag använder en app för att hålla koll, och den har min "baslinje" över tid. Tempen har gått ned nästan 0,4 grader, vilket är ganska mycket. Det kan variera lite mellan dagarna, men då kring 0,1 bara. Jag brukar alltid få en sådan sänkning dagen innan mens. Tempen går upp med lika mycket så fort jag ägglossat. Gillar att hålla koll på temperaturen, det ger mig bra koll! 

• Stickling
    Baconpie skrev 2020-09-12 19:04:16 följande:

Tack för tröst! Jag tillåter mig att vara ledsen nu i början av mensen, men det brukar alltid kännas bättre så fort mensen är över. 

Jag använder en app för att hålla koll, och den har min "baslinje" över tid. Tempen har gått ned nästan 0,4 grader, vilket är ganska mycket. Det kan variera lite mellan dagarna, men då kring 0,1 bara. Jag brukar alltid få en sådan sänkning dagen innan mens. Tempen går upp med lika mycket så fort jag ägglossat. Gillar att hålla koll på temperaturen, det ger mig bra koll! 

Det låter bra. Mensen blir ju en daglig påminnelse om att det inte lyckats. Skönt om det brukar kännas bättre när den är över. Hoppas dagarna går fort!

Aha, då är jag med. Jag använder NC, men tycker att min temp pendlar ganska mycket. Skönt ändå om du har hittat en någorlunda regelbundenhet och kan ha koll på din cykel, även om det förstås inte var kul med tempaänkningen idag.
  • Baconpie
    Stickling skrev 2020-09-12 19:20:24 följande:

Det låter bra. Mensen blir ju en daglig påminnelse om att det inte lyckats. Skönt om det brukar kännas bättre när den är över. Hoppas dagarna går fort!

Aha, då är jag med. Jag använder NC, men tycker att min temp pendlar ganska mycket. Skönt ändå om du har hittat en någorlunda regelbundenhet och kan ha koll på din cykel, även om det förstås inte var kul med tempaänkningen idag.

Jag fick aldrig till någon rimlig tempkurva när jag mätte i munnen, men sen jag började mäta vaginalt så är det en helt annat tillförlitlighet. Tips om du inte redan gör så.
  • Mikkans
    Baconpie skrev 2020-09-12 21:13:00 följande:

Jag fick aldrig till någon rimlig tempkurva när jag mätte i munnen, men sen jag började mäta vaginalt så är det en helt annat tillförlitlighet. Tips om du inte redan gör så.

Vilken typ av termometer? En sån för munhåla?
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-12 15:13:00 följande:

Ja alltså 2 test visar olika hahah... men jag har oftast peak i 2 dagar så lär ha positiva ÄL test iaf 48 h framåt. Ja alltså rosenrot var inte bra alls för mig. Ah men spännande! Jag åt EPA glandin förut (liknande borago) och blev gravid den månaden. Men har ätit de alla månader efter ma också och inte blivit gravid. Så tror snarare att det bara var ett sammanträffande.

Jag fortsätter med vitaminer (vitamin D, omega 3, Multivitamin, zink, magnesium, c vitamin).

Jag har endast tempat kanske varannan dag denna cykel. Ska dock tempa ordentligt nu dessa dagar innan ägget släpper hehe. Håller verkligen tummarna för er!!

Vad knasigt! :-/ Har du testat Babyplans stickor? Dom funkar väldigt bra för mig iaf

Mitt lh är redan på väg ned sedan lunch, fick bara ett riktigt starkt test och det var i morse, så tror äl kommer imorgon

Hur mycket skiljer sig din temp före och efter äl?

Jag håller tummarna för dig! Verkligen. Jag står fast vid att jag tror du får ditt plus i år! Känner det i lilltån!
  • Jenzia
    Baconpie skrev 2020-09-12 15:22:03 följande:

Förstår dig så mycket! <3 Låter ändå som det håller på att hända saker i din kropp, tidigare ägglossning och du boostar kroppen med det den behöver ha för att vara så fertil som möjligt! Tänk på att det du gör nu påverkar dina ägg om tre cykler, så fortsatt med alla bra saker. Stor kram!
Svar på tråden BIM September Första barnet