Steeph skrev 2020-09-10 09:03:42 följande:
Men oj vad säger du.. gud vad skönt att ni klarade er men förstår att det måste ha varit en pärs. Men ge inte upp hoppet kära du, vad som helst kan hända <3 försök att vila lite och samla kraft igen!
Ja vi får se jag ska som sagt till kvinnokliniken om 1 vecka så det känns skönt. Är på cd 12 idag och ingenting visar på ÄL stickor ännu, vilket jag inte är förvånad över haha. Jag verkar ju ha en cykel på 31 dagar så det är bara att finna sig i att ?alla? inte har ÄL på dag 14/15.
Vi har dock lite andra problem som vi har insett när min man varit till läkaren men som jag inte vill skriva ut. Detta kan påverka oss så vi kommer söka till fertilitetskliniken om några månader om inget plus kommit. Känns surt men det är som det är helt enkelt. Tur att man förmodligen kan få hjälp om så behövs.
Aha får inte du heller sekret? Jag provar grönt te denna cykel och kommer köra preseed. Annars så är det väl typ evening primrose oil, grapefruktjuice, omega 3. Dricker du något kaffe/koffein längre?
Tack för omtanken! Ja, jag är fortfarande helt slut och känner mig nästan sjuk i kroppen, vill bara hem till min egen säng haha.
Jag vet inte hur jag ska räkna eftersom jag fick en glad gubbe två dagar sent, om jag ska skjuta fram BIM eller ej. Eller om jag ens fick ÄL. I två dagar efter glad gubbe så hade jag fortsatt ilande känsla som sedan slutade (men senaste veckan så har det heller inte varit mitt fokus att känna efter i livmodern haha). Igår hade jag svagt, svagt rosa flytningar och blev orolig att mensen kommer bli tidig pga utebliven ÄL och därmed inget progesteron. Vet du något om hur snabbt blödningen borde komma om man inte får ÄL? Känner ingenting annat dock som kramp eller dylikt..
Jag slutade ju med allt kaffe en månad, förra började jag med koffeinfritt igen, och nu sedan vi kom ner från fjället har jag druckit två cappuccino och två Coca-Cola faktiskt. Jag kände att jag förtjänade det. Och nu funderar jag på att börja unna mig en liten kopp om dagen OM jag känner för det. Kör du fortfarande på att inte dricka någotkoffein? Känns bara som att det trasslat till det helt för mig, och när jag blev gravid så drack jag ju. Örterna kastade jag ut också. Blir irriterad och tänker på slösad tid.. Grapefruktjuice är dock en av mina favoriter och omega-3 tar jag redan så det finns kanske inte så mkt att göra åt mitt sekret haha!
Åh ok, jag fattar helt! Om du skulle behöva prata av dig med nån mer privat men ändå anonymt så är det bara att skicka ett meddelande. Låter jättejobbigt, men kanske bra att alla eventuella hinder kommer fram så att man kan göra nåt åt det? Jag håller alla tummar och tår för er nu under ÄL! :) Heja, heja! Kram