Inlägg från: Anonym (Virabhadrasana) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

ett fenomen till har jag stöttat på. bara lite roligt, inom parentes.

så mycket som jag har förkärlek för långt hår hos män (så där rockigt långt, inte hipster-långt!), men jag matchar ALDRIG med någon av långhåriga! Liksom, come ooonnn!! Jag verkar inte vara deras typ haha

Anonym (Mina tindererfarenheter) skrev 2020-08-27 20:45:40 följande:

Du får låna mina tre som utfyllnad om du vill :) Konstigt nog så framstod alla tre som bra killar först.

Kille 1. Var det ju inte bara jag som hade missat vad det var för typ heller.

de verkar inte vara något för mig heller

den första har säkert keps back-o-fram på och en hund! haha
    Anonym (Mina tindererfarenheter) skrev 2020-08-27 20:59:29 följande:

Den första älskar hund men har inte "tid" med hund. Kanske minska dejtandet så skulle han ha tid? Keps bak-o-fram har han säkert. Han skulle passa i det på nåt sätt. Typ 35, men såg ut som 25 och nån slags barnslig charm på det :) Jag skall inte kritisera för hårt, jag tyckte ju själv han verkade jättemysig först.

jag går 10 m om 'söta' killar :))
    BombayPizza skrev 2020-08-28 03:30:16 följande:

Mina erfarenheter av tinder är att en övervägande majoritet av alla tjejer har typ en bild samt ingen presentation... vad ska man svara på det liksom...

Har du nåt bra/dåligt förslag på bild då? Killar är ju långt ifrån lika vana att "styla upp sig" och ta selfies, många av oss skulle säkert behöva lite hjälp.

många av er är övertygade att ni är fantastiska som ni är, och nåde den som ska försöka att ändra på något..det är där en del problemet sitter, noll ödmjukhet och väldigt höga krav på kvinnor på det..en 'vanlig' fin kvinna är inte tillräcklig, det ska vara någon helt utomstående som ska få en på fall på en sekund på första dejten... grejen är den att ni ser ingen i denna jakt..jaga för jaktens skull..

om en kvinna har bara en bild utan text betyder det att hon antigen inte orkar att anstränga sig för hon känner att det inte ger någon skillnad i kvalitét på kontakter, eller så tycker hon att spela enbart på sitt utseende eller söker bekräftelse. Precis som män. Men man kan fortfarande skriva "vilka fina ögon du har!", och sen börja prata om det som är viktigt just för dig.
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 08:17:55 följande:

Tjejer med bild, ingen text, vill inte ha komplimanger som handlar om utseendet. Det är ytligt. Men när tjejen inte skrivit nåt om sig själv, då är det svårt att veta vad man ska skriva till henne. "Hej" är för torftigt tycker tjejer. De vill att killen ska visa mer intresse för henne som person. Tjejer själva kan skriva "hej" till killar. 

varifrån tog du det att kvinnor utan text inte vill höra komplimanger till utseendet? har någon av dem sagt det? de måste ju vara medvetna stenhårt om att det inte finns något att utgå ifrån förutom deras bild.. men vill man inte kommentera utseende så finns det oändligt många sätt att börja en konversation med. det är just därför det flyter på med vissa människor men med andra går det inte längre än "hur är läget? vad gör du? har du haft en bra semester?" såna samtal dör fort.
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 08:14:16 följande:

Satt och swipade. Det är flera profiler som är samma som jag swipat på tidigare. Säkert tredje gången på bara nån månad. Har de gjort nya konton eller är det nån slags loop på Tinder?

folk stänger av sina konto och börjar om på nytt, sen syns de på nytt i kortleken. samma blir det för dig om du stänger av och sen börjar om, du kommer att synas igen för dem som svajpat dig tidigare
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 08:43:55 följande:

Många som inte har bild har skrivit det, de lägger inte ut bild, för de vill bli uppskattade för sitt inre.

Sen är det många tjejer på såna här forum som skriver att de inte vill ha komplimanger för sitt utseende.

det låter främmande för mig, men jag kan tro att de menar att de vill bli uppskattade som personer, inte BARA för utseendet. det är lite skillnad
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 09:23:45 följande:

Det vill nog de flesta. Men många tjejer skriver att de inte vill ha komplimanger överhuvudtaget som har med deras utseende att göra.

personligen så saknar jag det väldigt mycket, jag behöver höra det snarare än att jag är smart och cool och allt annat jag får höra..
    Marie7 skrev 2020-08-28 09:23:46 följande:

Har haft Tinder i flera år nu. Ibland aktiv. Ibland passiv. Håller med dig till viss del. I början ville jag bara träffa yngre. Ha något lättsamt, men återkommande. Träffade några av mina fd kks så. Var väldigt bra. På senaste halvåret har jag höjt åldersspannet till 53 (Jag är 50) för jag saknar något mer än bara sex. Vilka matchar jag med? De yngre. De äldre kanske en på tjugo. Är dock väldigt kräsen. De äldre jag matchat med skriver inte tbx eller visar sig vara idioter i mina ögon. De yngre vill knulla skiten ur mig. Suck!!!!!

vet du, även om jag skulle önskar mig en KK, en bra sådan, som man kan diskutera med och känna gemenskap, så hade det inte heller varit möjligt, män blivit så jävla svåra att ens boka en dejt med! jag orkar inte..
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 09:29:12 följande:

Ni som konstaterat att det inte finns bra män, och alla är skit, har ni övervägt att träffa kvinnor istället?

vi har övervägt, tro mig.
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.