Min fru vill sällan, självkänslan har havererat
Jag är en medelålders man, fru, tre barn, villa, helt ok jobb och svenssonliv i största allmänhet. Vi har varit tillsammans i över 20 år. Hyfsat jämlika. Visst gör hon mer hushållsarbete och är familjens huvudprojektledare, men tycker inte det är så konstigt eftersom hon själv valt att arbeta deltid.
Sexlivet har i mitt tycke varit på sparlåga i åtminstone 15 av dessa år, alltså sedan vi fick vårt första barn. Med sparlåga menar jag inte att vi inte har sex, för det har vi, någon gång i månaden eller två. I somras på min semester fick vi till det två gånger, nu var det tre veckor sedan sist.
Egentligen är det nog inte frekvensen som är värst utan hela situationen runt själva sexet. Hon bestämmer, jag får absolut inte ta initiativ. Lördag morgon. HON vill helst köra det klassiskt och snabbt, en snabbis in och ut. Känns ofta som hon vill få det gjort. Jag sulle gärna skippa just in-ut-biten om jag ska vara ärlig, ser hellre att hon smeker sig och onanerar tillsammans med mig eftersom jag inte kan ge henne orgasm (och jag tänder ju på att se henne komma!). Sex för mig behöver absolut inte vara penetration, jag har dessutom börjat få potensproblem. När vi väl har sex känner jag mig fumlig och nervös, får till och med hjärtklappning ibland, vet inte varför.
Övriga dagar är hon trött. Men tid att surfa och läsa finns alltid. Självklart inte i vårt sovrum eftersom det så skönt att sova själv.
Jag har fått usel självkänsla. Ibland slår det slint i huvudet på mig och jag blir sur, grinig, ledsen och extremt frustrerad och det leder till bråk och ännu mindre samliv. Hon tycker att jag tjatar och förstår inte varför hon ska behöva motivera ett nej, undrar om jag vill ha sex med en tjej som inte vill och det vill jag ju inte.men tycker samtidigt att man kanske kan bjuda till också? Jag blir som ett barn till slut i de här diskussionerna, säger saker jag inte menar och ångrar men när jag får en sån där "blackout" av frustration så får det inte att stoppa. Jag känner mig bortvald, äcklig och oattraktiv.
Vi har gått i parterapi, men det hjälpte inte alls. Vad ska jag göra? Har jag orimliga förväntningar på sexlivet efter 20 år?