• Mint

Berätta om graviditet för partner

Berättar såklart direkt jag misstänker det och/eller har ett positivt test. Tycker det skulle kännas helt fel att gå och hålla på det i flera veckor.

• Mint
    knodd skrev 2020-08-28 11:54:54 följande:

Är det fel även om man är övertygad om att ens partner skulle uppskatta att bli riktigt överraskad?

För egen del ja, men om du vet att han skulle bli gladare av att du höll det hemligt så är det ju rätt för er.

Dock var ju min man såpass inblandad i våra bebisförsök att jag inte skulle kunna hemlighålla en sån sak som utebliven mens för honom. Dessutom - 20 dagar efter BIM är ni ju redan förbi datumen för nästa ägglossning och det är nästan dags för BIM igen! Kommer han inte att fråga om det? Och vid det laget har det ju redan börjat bli dags att boka in första träffen hos MVC.

Men alla gör givetvis det som passar dem bäst, jag säger liksom inte att något är objektivt fel bara vad som skulle kännas totalknasigt för oss. Alla är olika.
  • Mint
    knodd skrev 2020-08-31 03:13:34 följande:

Ligger bredvid honom i sängen just nu, har precis vart upp på toa. Helt upprymd, hur fasen ska det ens vara möjligt att låta bli att berätta för honom?!

Grattis. Lycka till, hur du än gör med berättandet!
Svar på tråden Berätta om graviditet för partner