• Anonym (Clara)

    Klädsel i 6 månaders i sittvagn

    Hej,

    Tycker det är lite svårt att veta hur man ska klä sittvagn och bebis både nu och höst/vinter?

    Hur gör ni som bor här i Sthlmsområdet (med tanke på temperaturen)

    Vi har ej madrass i vagnen utan en fårfäll.. sen tänkte jag vanliga kläder i en åkpåse..

    kan nån snälla ge mig lite tips hur man ska tänka?

  • Svar på tråden Klädsel i 6 månaders i sittvagn
  • Anonym (2)

    Kläder efter väder. Glad  Fårfäll är ju total överkurs redan nu. Åkpåse inte förrän det går neråt nollan. Eller möjligen om barnet är lite klädd f.ö och kan sitta helt nere i påsen.  Vid halvåret har min grund alltid varit body (kort eller långärmad), byxor, strumpor. Den äldsta var född i november och vid 6 månader var vi inne i maj. Då hade jag nog bara jacka och tunn mössa och tjocka sockar om det var lite kyligt. Ev. en tunn filt. Barn nr. 2 var 6 månader mitt i vintern. Då hade jag overall, tjock mössa, vantar och ner i åkpåse. Har en sån lite tunnare som inte går ända upp till huvet så armarna stack oftast ut så då behövdes overall.

    De flesta klär sina bebisar för mycket. Det är dessutom jätteviktigt att man klär av dom så gott man kan inne i affärer! Dra ner åkpåsen, av med mössa, vantar och dra ner dragkedja på jacka/overall. Helst ut med armarna också. De blir snabbt övervarma annars och griniga.

  • Anonym (Clara)

    Men är inte fårfäll värmereglerande, vissa har ju i liggdelen på sommaren till å med?

    Jojo, är noga med att alltid knäppa upp i affärer och när man kommit in i trapphus osv

  • Anonym (2)
    Anonym (Clara) skrev 2020-08-31 22:54:55 följande:
    Men är inte fårfäll värmereglerande, vissa har ju i liggdelen på sommaren till å med?
    Jojo, är noga med att alltid knäppa upp i affärer och när man kommit in i trapphus osv
    Jo, det kanske den är, men det är nog betydligt vanligare att ha en sån fäll enbart på vintern. Jag har alltid haft madrass + lakan och åkpåse.
Svar på tråden Klädsel i 6 månaders i sittvagn