• Anonym (Z)

    Dagen-efter-piller

    Hej!

    Ska ha ägglossning idag eller imorgon, har ägglossningssmärta idag, och nu sprack kondomen. Är det värt att ta dagen-efter-piller eller är det (försent) bara att avvakta och se? Någon annan som varit i samma situation och hur gjorde ni?

    Tacksamt för svar snarast! :)

  • Svar på tråden Dagen-efter-piller
  • Anonym (L)

    Ta ändå! Har ägglossningen redan vart så är de enda som händer att inget händer. Du blir kanske gravid men du har iaf försökt undvika de med dagen efter piller.

    Blev själv gravid trotts dagen efter piller. Visste inte då att de var kört om ägglossning redan skett, fick göra abort :(

  • Anonym (Z)
    Anonym (L) skrev 2020-08-31 18:55:41 följande:

    Ta ändå! Har ägglossningen redan vart så är de enda som händer att inget händer. Du blir kanske gravid men du har iaf försökt undvika de med dagen efter piller.

    Blev själv gravid trotts dagen efter piller. Visste inte då att de var kört om ägglossning redan skett, fick göra abort :(


    Jag valde att hoppa piller, mådde väldigt skumt senast jag tog ett så vill inte äta i onödan och få massa biverkningar eller alternativt bli gravid ändå för att jag är försent ute. Är överens om att behålla om det skulle bli något så det är väl bara att avvakta och se om mensen kommer helt enkelt. Andra barnet blev till på ett tillfälle vid ägglossning så jag är medveten om risken...

    Tack för snabbt svar! :)
  • Anonym (Sanna)

    Jag tog, men ett ägg hade redan släppt när kondomen sprack... Så här blir det en lillasyster i början på 2021

  • Anonym (Z)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-09-01 06:02:39 följande:

    Jag tog, men ett ägg hade redan släppt när kondomen sprack... Så här blir det en lillasyster i början på 2021


    Hehe, ibland blir det inte riktigt som man tänkt men det kan bli väldigt bra ändå :) GRATTIS! :D Vi får se hur det går här om ett par veckor, känner mig inte orolig just nu utan välkomnar situationen oavsett hur det blir.
  • nenenelle
    Anonym (Z) skrev 2020-09-01 22:52:41 följande:
    Hehe, ibland blir det inte riktigt som man tänkt men det kan bli väldigt bra ändå :) GRATTIS! :D Vi får se hur det går här om ett par veckor, känner mig inte orolig just nu utan välkomnar situationen oavsett hur det blir.
    Hur har det gått? :D 
  • Anonym (Orolig)

    Hej!

    Har man alltid blödning efter akut p piller? Jag tog den 24 maj och skulle ha ÄL 27 maj. Jag har inte fått mellanblödning som många skriver och ÄL testerna visar stegring efter att jag tog tabletten. Har testat med äl stickor och blinkande gubbe visas varje dag.

    Någon som har varit med om samma sak?

    Är orolig...

  • Anonym (Z)
    nenenelle skrev 2020-12-21 12:33:26 följande:

    Hur har det gått? :D 


    Rätt sent svar, haha, men mensen kom :)
Svar på tråden Dagen-efter-piller