• elin1989

Varför får inte män vara osäkra?

Anonym (B643) skrev 2020-09-01 10:13:21 följande:

Varför får inte en man vara osäker om han ska på dejt, noja över sitt utseende, om hans kropp duger, vara rädd att en kvinna ska tycka att han är tråkig, dålig i sängen, osv? Sånt som kvinnor är osäkra över.

Jag har aldrig hört en kvinna som har förståelse för att man är nervös om man ska på dejt t ex.

Det enda jag har fått höra från kvinnor är att det är väl inget att vara rädd för, kvinnor gillar självsäkra män, som inte är blyga, som tar för sig.

Det där är ju totalt skitsnack. De flesta kvinnor skulle ha full förståelse för att en man kan vara nervös för att gå på dejt. Sen om han sitter där och darrar som ett asplöv kanske det inte är så attraktivt men det är det väl inte om det är kvinnan som gör det heller.
  • elin1989
    Anonym (LeatherPussyNihka) skrev 2020-09-11 16:28:11 följande:

Det DU skriver är totalt skitsnack. De flesta kvinnor skulle gå därifrån. För kvinnor är det gulligt att vara nervös. För män anses det patetiskt.

Hondjur är programmerade att välja starkaste hanen för sin avkomma. Allt annat är politiskt korrekt skitsnack.

Nej det tror jag verkligen inte att de flesta kvinnor skulle göra. Jag har varit på flera dejter där mannen själv sa att han var nervös och ett par där det märktes. Har aldrig tyckt att det var konstigt. Tror att de absolut flesta är nervösa när de ska träffa någon ny.

Jag skulle tro att det är något annat som är problemet för TS och andra män i den här tråden. Jag har både dejtat och legat med män som var nervösa i början.
  • elin1989
    Anonym (B643) skrev 2020-09-11 16:09:51 följande:

Jag hittar på?

Ja. Eller så har du helt andra problem med dejtandet som gör att kvinnor inte är intresserade
  • elin1989
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 17:09:24 följande:

Vara nervös är väl de flesta oavsett kön vid första dejten med någon. Men det är kanske inte riktigt det som TS frågar om i sin trådstart? Jag tolkar det mer som att han syftar på osäkerhet mer generellt och inte bara när man ska träffa en ny person?

Fast han använder ju nervös att gå på dejt som ett direkt exempel lite längre ner.
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?