Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Varför får inte män vara osäkra?

Just Precis skrev 2020-09-03 10:32:49 följande:
    Fast det sista stämmer verkligen inte, att man skulle välja den som innebär minst krångel. Inget av kriterierna. Har aldrig hänt tror de flesta (kvinnor) är väldigt på det klara med vem de gillar, övriga omständigheter är sekundära.

Jag gillar lite tillbakadragna killar, och såna människor rent generellt. Känns mkt mer speciellt när de öppnar sig för en sedan när man lär känna varandra.
    Ok, jag vet inte, få killar har tjejer som svärmar kring dem vettu Flört, därför jag satte frågetecken.

Fast frågan är bara hur vanligt det är och hur vanligt det är att man slutligen väljer en sån person, för av vad jag sett så är ju blyga killa väldigt ofta ensamma jämfört med andra. De hittar säker någon nån gång, men det verkar vara betydligt svårare för dem. Tittar man på unga killar, skola/gymnasium så är det ju solklart att blyga killar inte är det minsta poppis.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Disputerad biolog) skrev 2020-09-03 08:47:46 följande:
    Bästa kommentaren hittills!
    En väldig okunnigt svar skulle jag vilja påstå. Tyder på noll insikt i hur våra hjärnor och framför allt hur våra instinkter funkar 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-03 07:22:13 följande:
    Självklart vill man ha en man med bra självförtroende som tar initiativet och tar för sig.

"Risken" är stor ändå att hon väljer män med bra självförtroende, osäkerhet är fruktansvärt oattraktivt. Dessutom ska inte kvinnor "jaga" någon. Du uttrycker dig väldigt fel.
    Ja det tror jag oxå, men det är ju sällan man hör kvinnor säga det rakt ut, de flesta säger att det tycker det är "gulligt" etc... och det är snarare det jag undrar över, varför diffar det så mycket i det man säger och hur man sen väljer?

jagar, söker, raggar, tar kontakt... är det jätte jätte viktigt vilket ord man väljer, du förstod ju vad som menades?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Svempa) skrev 2020-09-03 07:25:40 följande:
    Vad baserar du det på, att styrkan biologiskt skulle ha att göra med att ta hand om avkomman?
    Jaga, slåss mot andra män, försvara sin avkomma, partner, stam, etc, etc.

Att män är starkare och kraftigare byggda visar att män är byggda för att kulla tåla stryk, vad det innebär borde du väl kunna lista ut eller?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-03 07:24:11 följande:
    Ja, det är biologiskt att han ska kunna göra det. Det finns som sagt en anledning till att män av naturen är starkare än kvinnor.

Vidga dina vyer och sluta tänk så svartvitt i genus, för biologi existerar faktiskt till skillnad mot pseudovetenskap.
    Ja helt makalös hur sån pseudovetenskap har förvrängt skallen på så många, framför allt unga. Ofattbart att skiten får läras ut som "vetenskap" när det egentligen är ideologi.
  • Anonym (sådär)
    Sogol skrev 2020-09-03 06:47:09 följande:

Mäns roll har länge varit försörjare och beskyddare. Då är osäkerhet inget önskvärt. Det är först på senare tid vi börjat rucka på könsrollerna. Men vi har haft dessa könsroller så pass länge. Så det är inget som ändras i första taget.

Ja, om man tänker på hur länge män haft den rollen, jämfört med hur länge de inte haft den rollen så är ju tiden då vi inte haft den rollen en piss i havet. Det moderna samhälle vi har idag har ju varat en mikrosekund av människans totala historia.

Folk har en tendens att tänka i en lite nu nu nu bubbla ungefär som att vi alltid kunnat leva ensamma och knalla ner till ica och köpa mat och blöjor, åka till sjukan när någon blir sjuk och ringa polisen om någon galning vill hugga en med yxa.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Svempa) skrev 2020-09-03 12:14:30 följande:
    Hur tycker du det funkar då?
    Det handlar inte om hur JAG tycker det funkar, det finns liksom tusentals böcker som bygger på gedigen forskning kring hur våra instinkter och hjärnor funkar. Och då menar jag riktigt forskning och inte den där fejkvetenskapen genus som egentligen är ideologi.

Tror du på fullt allvar att människor alltid bott i det slags samhälle vi har idag?
    Tror du vi alltid handlat vår mat på ica, haft sjukvård och lagar och polis som skyddat oss?

Om du inte tror det så borde du kanske själv kunna räkna ut hur enormt korkat där är att snacka om portkodlås och mammutar?
  • Anonym (sådär)
    mari123 skrev 2020-09-03 12:53:09 följande:
    FAST hur är de där självsäkra killarna som tjejer vill ha då, enligt dig? Liksom tar för sig och bestämmer? Bjuder ut tjejen och för sig galant på en restaurang *typ*!? eller vad vill tjejer ha av honom?
    Fast jag vet ju inte om det är så, jag kan bara konstatera att 

1) Blyga killar har svårt att få tjejer
    2) Tjejer säger att de gillar blyga killar

Om nr 2 stämmer hur kommer det sig att blyga killar så ofta är ensamma då?
    Har du någon bra teori på det?
  • Anonym (sådär)
    Just Precis skrev 2020-09-03 12:35:43 följande:
    Ooh, spännande!

SÅ nyfiken på att få veta skillnaden mellan den riktiga forskning du refererar till jämfört med genusforskning. Är det något särskilt i forskningsmetodiken i genusvetenskapen du motsätter dig?
    Enkelt, de saknar vetenskaplig grund och är en direkt produkt av feminismen.
    Deras teorier som de nu säger sig "forska" på saknar vetenskaplig förankring, som bevisats på ett vetenskapligt sätt utan är ren ideologi.

De är som att säga gud finns och skapade jorden. Och nu ska vi forska i hur adam och eva såg ut och vilket språk de talade, etc, etc... Visst det är säkert jätteintressant men vad har man för belägg för att gud öht existerar eller skapade jorden?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-03 13:20:27 följande:
    Jag vet inte var du fått det ifrån, men nej det stämmer inte att tjejer gillar blyga killar. Jag har aldrig någonsin träffat en tjej som gillar blyga killar, alla föredrar självsäkra män. Och då har jag massor av tjejkompisar och haft massor, samt är kvinna själv.

Du ska inte lita på allt du läser på FL för det är förmodligen här du läst det isåfall.
    I stort alla tjejer jag pratat med säger att det är gulligt, vi har sett exempel i denna tråd med tjejer som säger att de föredrar blyga killar.

Min bästa väninna som jag känner sen liten är ett praktexempel på hur det man säger och det man väljer är två helt skilda saker, ingen av killarna hon någonsin haft har stämt med det hon säger sig söka i en man.
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?