Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Varför får inte män vara osäkra?

nihka skrev 2020-09-11 13:34:05 följande:
    Nä, det kallas för bristande läsförståelse och det är konstaterat att kvinnor som grupp presterar bättre i läsförståelse än män som grupp.

https://www.regeringen.se/49b719/contentassets/d48f0f7bf67a4d8b8b62b3dfbc36b551/konsskillnader-i-skolprestationer---ideer-om-orsaker-sou-201051
    Jo, jag har har redan förstått att du tycker att kvinnor är bättre än män i allt, det har nog inte undgått någon. Dock är det ju knappast något man kan kalla för ett jämställt förhållningssätt.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 13:44:41 följande:
    Ja, du har ju inte fått nåt rätt än, så det är föga förvånande att du även fått detta om bakfoten.

Osäkra personer brukar dessutom ha ett behov att att hänvisa till inbillad uppbackning från resten av världen.
    Och du har fortfarande inte svara på någon fråga jag ställt utan bara (medvetet?) valt att känna dig kränkt och missförstådd? Är det ditt sätt att kringgå frågor?

Borde inte samma spelregler, dvs vad man får gnälla över och hur man får uttrycka sig gälla både män och kvinnor?
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 13:46:29 följande:
    Nu var mitt inlägg hela två rader, men prova att läsa även rad två så kanske det klarnar.
    Och mina inlägg har haft många rader och flera frågor som du hittils valt att inte svara på utan bara en massa pladder om läsförståelse och hur kränkt du känner dig. Hur står det till med din egen läsförmåga?

Men prova att läsa det som står och svara på frågorna du fått så kanske det klarnar
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 16:09:48 följande:
    Jag känner mig inte det minsta kränk för att du är fullständigt förvirrad. Ställ frågor som handlar om det jag har skrivit isf vad du inbillar dig att det står, fast det inte står så, så ska du få svar.

Jag svarar aldrig på frågar där jag ställs till svars för något jag aldrig har sagt. Jag är liksom inte hela världens samvete.
    På vilket sätt menar du att detta...
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 14:35:44 följande:
    Borde inte samma spelregler, dvs vad man får gnälla över och hur man får uttrycka sig gälla både män och kvinnor?

är att ställa dig till svars?

Det är är ganska enkelt och självklar fråga som borde vara ganska enkel att besvara?
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 16:20:57 följande:
    Se inlägg 229.
    Gud så otroligt fjantig att hålla på och hänvisa till inlägg när du har frågan rakt framför näsan på dig... om du inte har lust att svara på frågan så säg det istället för att komma med så extremt löjliga undanflykter och BS.

Jag tolkar det som att du INTE tycker att samma spelregler ska gälla för kvinnor och män. Bra då vet vi det. Case closed.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 16:40:10 följande:
    Exakt vad är du vill ha svar på angående mitt inlägg med följande text?

"Inte alls. Du får det mottagande du förtjänar. Mansbebistrådarna handlar oftast om en (singular) man. En kvinna som tröttnat på sin partner som inte drar sitt lass. Kvinnohatartrådarna handlar oftast om kvinnor generellt och hur eländigt det kvinnliga släktet är.

Om du tror du får ett respektfullt bemötande med den synen på ett fullständigt kvinnodominerat form är du mer än måttligt naiv."

Jag anser alltså inte att man får svar efter kön utan hur man uppträder. En person som klagar på en partner får mer sympati än en person som klagar på alla män/kvinnor. Den som uppträder som en mans- eller kvinnohatare blir bemött som en sådan.
    Wow, äntligen.

Ok, så varför tar du då upp olika trådars olika ämnen? Samma regler borde väl gälla oavsett vad som diskuteras, eller?

Ditt svar säger dock ingenting om vad som anses vara rättmätigt gnäll och vad som inte är det. Vem avgör det? Och ska båda könen ha lika rätt att gnälla?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (LeatherPussyNihka) skrev 2020-09-11 16:28:11 följande:

Det DU skriver är totalt skitsnack. De flesta kvinnor skulle gå därifrån. För kvinnor är det gulligt att vara nervös. För män anses det patetiskt.

Hondjur är programmerade att välja starkaste hanen för sin avkomma. Allt annat är politiskt korrekt skitsnack.

elin1989 skrev 2020-09-11 17:02:20 följande:
    Nej det tror jag verkligen inte att de flesta kvinnor skulle göra. Jag har varit på flera dejter där mannen själv sa att han var nervös och ett par där det märktes. Har aldrig tyckt att det var konstigt. Tror att de absolut flesta är nervösa när de ska träffa någon ny.

Jag skulle tro att det är något annat som är problemet för TS och andra män i den här tråden. Jag har både dejtat och legat med män som var nervösa i början.

Vara nervös är väl de flesta oavsett kön vid första dejten med någon. Men det är kanske inte riktigt det som TS frågar om i sin trådstart? Jag tolkar det mer som att han syftar på osäkerhet mer generellt och inte bara när man ska träffa en ny person?
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 17:05:11 följande:
    Äntligen vadå?

Jag skrev inget nytt. Bara samma sak och samma sak igen under, men med lite andra ord eller ett förtydligande om man vill.

Vilka "regler"? Den som gnäller på sin partner blir bättre bemött än den som ondgör sig över ett helt kön. Det är inte jag som har bestämt det utan så det funkar.

Nej, jag har inte uttalat mig om det, men du tycks ha en förutbestämd åsikt om min åsikt i frågan varför jag inte svarat på den. Du blir som sagt bemött som du förtjänar...
    Nja, det kryllar ju av trådar där kvinnor generaliserar över män och blir bemötta  på ett helt annat sätt än trådar där män generaliserar över kvinnor.

En man som beklagar sig över att han inte lyckas träffa kvinnor blir bemött på ett helt annat sätt än en kvinna som beklagar sig över samma sak. Mannen blir ombedd att sluta gnälla, kallad för incel och ombedd att söka hjälp för allt är hans eget fel som inte förtjänar bättre. Kvinnan får medhåll, styrkekramar och massor med konstruktiva tips. 

Ja vi blir alla bemötta som den andra anser att vi förtjänar. Det kanske är det som är förklaringen till de uppenbarligen olika bemötanden män och kvinnor får i vissa trådar? Att vissa har förutfattade meningar kring vad man anser att andra förtjänar?
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 17:39:37 följande:
    Det är det jag påstår inte finns. Det finns gott om trådar där en kvinna tar upp de problem hon har med sin partner. Det är inte alls lika vanligt att en man talar om sitt förhållande. Däremot finns det en massa trådar där män gnäller generellt på kvinnor och i synnerhet på att kvinnor nekar dem sex - som om det finns någon beskärd del man snuvats på för att serviceenheten kvinna trilskas.

Om du synar ditt sätt att bemöta exempelvis mitt inlägg, som inte ens var till dig så kanske du kan förstå varför du inte fick ett trevligt bemötande. Det får man sällan från folk man hoppar på. Bara för att du inte ser ditt eget uppträdande betyder inte att andra inte reagerar på det och ger dig det bemötande du förtjänar.
    Ok vad spelar det för roll vad man beklagar sig över? Är det mer berättigat att gnälla över förhållanden än sex?

Generalisrera kring män gör kvinnor ganska flitigt på FL och menar ofta att problemen hon upplever är generellt för alla män. 

Innan du ber andra att syna sitt bemötande mot dig borde du kanske först syna dina egna, du är trotts allt inte direkt känd för att vara den mest trevliga personen i universum när du bemöter andra, framförallt män. Är det en slump att just du alltid hamnar i diskussioner med män?  Du kanske oxå får det bemötandet du förtjänar?
  • Anonym (sådär)
    elin1989 skrev 2020-09-11 18:25:46 följande:
    Fast han använder ju nervös att gå på dejt som ett direkt exempel lite längre ner.
    ok
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Svempa) skrev 2020-09-23 08:59:30 följande:
    I lika hög grad? OK, visa på några inlägg från kvinnor, och visa på våldsdåd kvinnor utfört för att de skyller allt på att de inte får ligga.
    Vilken konstig fråga...det är väl klart att kvinnor inte kommer klaga på att de inte får ligga när kvinnor kan ligga när och var de vill?

Däremot kryllar det av hatiska inlägg från kvinnor mot män som klagar på att de inte får ligga.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (sg) skrev 2020-09-23 23:29:01 följande:
    Jo fast i båda fallen grundar den sig i något. Extremfeminister tex har fel i att det är alla mäns fel att dom har sämre chanser inom olika områden. Men det ändrar inte att det finns normer som begränsar kvinnor och kan göra visa kvinnor hatiska. Samma är det med incels. Dom av dom som är hatiska mot alla kvinnor har fel. Likväl finns det normer som gjort dom hatiska. Är dom blyga har dåligt självförtroende m.m. Då har dom dåliga chanser att få flickvän. Felet dom gör är att skylla det på kvinnor när det är normer dom istället borde försöka ändra. Och att göra som många kvinnor gör i forum dvs skriva att oskulder är äckliga och vidriga. Och annat nedvärderande gör inte saken bättre.
    Ja och tyvärr är en av normerna att det är helt ok att håna män helt öppet, man får massor med tummen upp och hurra rop av andra kvinnor men håna kvinnor är ren trakasseri och kränkning. Och inte nog med det är även helt ok för kvinnor att slå män, men inte tvärtom.

Angående feminister så är de inte ute efter jämställdhet, de är ute efter makt och förmåner för feminister, män och ickefeministiska kvinnor skiter de fullkomligen i och ger sig mer än gärna på både män och kvinnor som inte inte håller med dem i allt.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-24 16:37:53 följande:
    Du tar förstås upp inbillade oförätter...
    Nejdå, faktiska orättvisor som feminister såklart inte gärna vill höra talas om..

• Anonym (sådär)
    Carolatom07 skrev 2020-09-24 17:02:52 följande:
    Sant. Det har blivit gängse för kvinnor att dra offerkofte-kortet närhelst en man råkar ha en dålig dag och råkar beklaga sig lite. Men när kvinnor tar på sig samma offerkofta då ska det tyckas synd om dem och daltas med dem. Man trodde vi hade kommit längre i jämställdhet än så. Dessutom ska ju en man våga visa känslor, säger ju kvinnor, så vad är problemet?
    Vad är problemet? Problemet är att vi har en ojämnställd ideologi som tillåtits sätta normen för vad som får kallas jämställdhet efter sin egen agenda. 

Dvs kvinnor har patent på offerrollen och det är bara dem man ska tycka synd om och hjälpa, män är roten till allt ont i välden och får därmed skylla sig själva. Inte nog med det, det är även helt ok att kränka och slå män för det är bara en protest mot tidigare eller inbillade orättvisor. Det är inte kränkning eller våld utan bara en protest.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-24 16:35:38 följande:
    Att ha en offermentalitet är inte grundat på normer utan en irrationell känsla av att vara förfördelad och gäller inget specifikt kön.

Jag har inte sett att någon skrivit att oskulder är äckliga och vidriga. En del av offermemtaliteten kan bestå av inbillade oförätter som till exempel att män inte skulle få vara osäkra.
    Sådär som feministisk ideologi menar du? Offermentalitet som baserar sig på inbillade oförrätter...
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-26 08:09:24 följande:
    Jag uttalade mig inte om alla män utan om dig.

Nej, män behöver inte ta initiativet.

Inte männens fel. Återigen pratade jag om dig. Du ger ett intryck som gör att jag skulle gå åt andra hållet och det har inget med oskuld eller inte att göra.

Varför ska en del människor skylla sina tillkortakommanden på andra? Det finns oftast en orsak till att en person inte är omtyckt och det har oftast med dem själva att göra. Om du inte lyckas få till det med kvinnor ska du leta efter orsaken hos dig själv och inte hos jordens alla kvinnor. Men du är inte där än iaf utan tror dina problem skulle lösas av "ändrade normer". Om bara hela världen tänkte om skulle du bli flavor of the month. Och vilken gång i ordningen försöker du övertyga sig själv och alla andra om det här?
    Nja, ser iof inget fel i att vilja ändra normer... är det inte det feminismen säger sig gå ut på? Varför skulle det vara fel att vilja ändra normer som gynnar kvinnor men missgynnar män?

Skulle du säga samma sak till en kvinna som beklagar sig över att hon får sämre lön än män?... Varför skylla sina egna tillkortakommanden på andra? Om du inte lyckas få en bättre lön så ska du leta efter orsaken i dig själv, men du är inte där än och ska skylla på orsaken på "normer". Om bara hela världen tänkte som du skulle du ha världens högsta lön...?

Att det råder stora skillnader mellan kvinnor och män vad gäller att vara den är drivande vad gäller att ta kontakt är går ju inte att förneka. Att det förmodligen beror på könsnormer går heller inte att förneka. Så varför skulle det vara för att vilja förändra dessa normer?

Jag skulle snarare vilja säga att det är helt på sin plats att vilja ändra dessa normer... ska vi riva könsnormer borde det väl gälla ALLA normer och inte bara dem som gynnar män? 

Däremot håller jag med om att det inte är någon bra idé att bittra ihop över det och ge upp. Jag tror att just den skillnaden mellan könen (vem som raggar) är till stor del biologisk för det är så det ser ut hos de flesta djuren och människor är inget undantag. Den enda skillnaden är att vi oxå har förmåga att inte alltid följa våra instinkter om vi vill.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-27 00:11:14 följande:
    Så vi ska "riva mer normen" som gör att du inte lyckas så bra hos kvinnor? Alla kvinnor som hittills har ratat dig ska bara tänka om och vilja ha dig. Visst. Vänta på den du!

Ett förhållande och en anställning är två helt skilda saker. Det ska man komma ihåg och hålla isär dem. Ett förhållande har man med någon man har känslor för när känslorna är besvarade och en anställning har man för att få lön för utfört arbete. Man ska inte blanda ihop förhållanden med anställningar. Grovt fel.

Nej, det råder inte stora skillnader mellan män och kvinnor vad gäller vem som tar kontakt. Det råder stora skillnader mellan olika individer och hur man går till väga. En person som raggar är ju rent osmaklig enligt min mening och jag tänker verkligen inte gå någon tillmötes bara för att de anser att man ska uppskatta deras ansträngningar.
    Personligen har jag inga som helst problem med att lyckas hos kvinnor,  men jag förmodar att det är en känslig fråga för dig för du behöver väl alla försprång du kan få för att lyckas med män Drömmer

Ja ett förhållande och anställning är två skillda saker, var har jag påstått att det är samma sak? Dock borde du som feminist vara väldigt medveten om att både förhållanden och anställningar påverkas i allra högsta grad av könsnormer. Är det kanske inte just det som feminister brukar skrika sig hesa om? Så varför sitter du nu och låtsas som att det inte alls är så? Och varför sitter du nu och propagerar för att män ska acceptera kösnormer och sluta gnälla?

Nej det är inte ett grovt fel, det som är grov fel är däremot ditt fjantiga sätt att förvanska påståenden, hitta på egna versioner av det andra sagt och sen försöka argumentera utifrån det... det är något du ofta gör när du inte vill svara på de VERKLIGA frågor som ställt.

Jaha, så nu ska du försöka förneka att könsnormer öht existerar genom att börja prata om individer istället. Gör du likladant med alla könsnormer? Eller gäller det bara såna som gynnar kvinnor?

De allra flesta människor försöker inleda en relation med någon annan. Sen om man vill kalla det ragga eller vafan man vill är ju ganska irrelevant och ganska löjligt försök att skifta fokus till ordval istället för själva frågan.

I vanlig feministisk ordning snackar du dig runt frågor du inte gillar med cynism,  rena förfalskningar, byta fokus
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-27 18:19:33 följande:
    Inbillade oförrätter, inbillade normer, inbillade feminister och inbillade... Låter jobbigt. 

Ragga handlar oftast om ons, men du kan försöka käfta dig dig ur det också
    Så du menar att feminister INTE vill få bort könsroller?

Och att du är feminist är inte heller någon nyhet för någon som sett dig uttala dig om män.

Vem som förväntas ta initiativ styrs absolut till stor del av könsroller, att alla sen inte alltid agerar så betyder inte att könsrollerna inte finns där.

Så på vilket sätt menar du att det skulle vara inbillat?

Jag tänker inte gå på dina löjliga försök att flytta fokus till att hellre snacka om ordval än det som faktiskt frågats, vill du hellre diskutera det svenska språket kan du starta en egen tråd om det. 
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-28 02:17:19 följande:
    Jag menar inte någon av dina fantasier om vad jag menar inklusive dina fantasier om att jag skulle vara feminist.

Håll det i minnet och upprepa varje timme tills dimman skingrats.

Det är inte könsroller som gör att vissa personer inte får till det med en partner.

De enda uttalanden jag har gjort om män generellt är att de precis som kvinnor är individer, men fantisera på du. Alla är ju bra på nåt  
    Som sagt jag tror inte någon som läst dina inlägg angående män har några större tvivel på vad för slags ideologi du står för. Ditt mansförakt är ju välkänt på FL.

Fast nu var det inte om man lyckas eller inte lyckas med kvinnor som diskuterades utan om vem som förväntas ta initiativ och att det beror på könsroller. Menar du att könsroller inte existerar?

Nja, det lustiga är snarare att du ser människor som individer när det passar dig och generaliserar grovt när det inte passar dig. När de gäller kvinnor så drabbas de enligt dig av könsroller kollektivt, men när det gäller män så ska man enbart se det per individ. När det gäller kvinnor så beror allt på deras könstillhörighet, där är det inget snack om att ta hänsyn till individens brister, men när det gäller män så ska man bara ta hänsyn till individuella brister enligt dig.

Enligt mig är det grov hyckleri att spy galla över könsroller som drabbar kvinnor men förneka könsroller som drabbar män och propagera för att män bara ska acceptera det och sluta gnälla. 
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-29 00:19:57 följande:
    Nu är det du som är välkänd på FL för ditt självömkande och förakt för kvinnosläktet som inte kastar sig över dig. De allra flesta män fungerar inte så och får ett helt annat mottagande än det du är van vid att få. Blanda inte ihop dina personliga upplevelser med alla mäns upplevelser av kvinnor.

Enligt min mening är alla människor individer, men jävlar vad svårt du har för att ta in det. 
    Och du är välkänd för att snacka en massa BS för att undvika raka frågor. Och det bevisar du med all önskvärd tydlighet även i denna tråd. Här är det faktiskt DU som visar förakt för manssläktet när du propagerar för att män bara ska lära sig acceptera könsroller som gynnar kvinnor och enbart hålla käften.

Intressant att du pratar om "de flesta män" för jag tror väldigt få män gillar  hycklare som gärna ser mellan fingrarna på könsroller som gynnar kvinnor men får dampanfall över könsroller som gynnar män och drar på sig offerkoftan när det ifrågasätts.

Jag har inga som helst problem med att förstå att både kvinnor och män är individer. Det jag invänder mot är varför du sitter och förnekar könsrollers existens när det inte passar dig men gärna framhäver det när det passar? Varför pratar feminister aldrig om individer och individens ansvar när det gäller könsroller som gynnar män men gärna pratar om individens ansvar när det gäller könsroller som gynnar kvinnor?
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?