nihka skrev 2020-09-27 00:11:14 följande:
Så vi ska "riva mer normen" som gör att du inte lyckas så bra hos kvinnor? Alla kvinnor som hittills har ratat dig ska bara tänka om och vilja ha dig. Visst. Vänta på den du!
Ett förhållande och en anställning är två helt skilda saker. Det ska man komma ihåg och hålla isär dem. Ett förhållande har man med någon man har känslor för när känslorna är besvarade och en anställning har man för att få lön för utfört arbete. Man ska inte blanda ihop förhållanden med anställningar. Grovt fel.
Nej, det råder inte stora skillnader mellan män och kvinnor vad gäller vem som tar kontakt. Det råder stora skillnader mellan olika individer och hur man går till väga. En person som raggar är ju rent osmaklig enligt min mening och jag tänker verkligen inte gå någon tillmötes bara för att de anser att man ska uppskatta deras ansträngningar.
Personligen har jag inga som helst problem med att lyckas hos kvinnor, men jag förmodar att det är en känslig fråga för dig för du behöver väl alla försprång du kan få för att lyckas med män
Ja ett förhållande och anställning är två skillda saker, var har jag påstått att det är samma sak? Dock borde du som feminist vara väldigt medveten om att både förhållanden och anställningar påverkas i allra högsta grad av könsnormer. Är det kanske inte just det som feminister brukar skrika sig hesa om? Så varför sitter du nu och låtsas som att det inte alls är så? Och varför sitter du nu och propagerar för att män ska acceptera kösnormer och sluta gnälla?
Nej det är inte ett grovt fel, det som är grov fel är däremot ditt fjantiga sätt att förvanska påståenden, hitta på egna versioner av det andra sagt och sen försöka argumentera utifrån det... det är något du ofta gör när du inte vill svara på de VERKLIGA frågor som ställt.
Jaha, så nu ska du försöka förneka att könsnormer öht existerar genom att börja prata om individer istället. Gör du likladant med alla könsnormer? Eller gäller det bara såna som gynnar kvinnor?
De allra flesta människor försöker inleda en relation med någon annan. Sen om man vill kalla det ragga eller vafan man vill är ju ganska irrelevant och ganska löjligt försök att skifta fokus till ordval istället för själva frågan.
I vanlig feministisk ordning snackar du dig runt frågor du inte gillar med cynism, rena förfalskningar, byta fokus