Anonym (sådär) skrev 2020-09-26 16:42:36 följande:
Nja, ser iof inget fel i att vilja ändra normer... är det inte det feminismen säger sig gå ut på? Varför skulle det vara fel att vilja ändra normer som gynnar kvinnor men missgynnar män?
Skulle du säga samma sak till en kvinna som beklagar sig över att hon får sämre lön än män?... Varför skylla sina egna tillkortakommanden på andra? Om du inte lyckas få en bättre lön så ska du leta efter orsaken i dig själv, men du är inte där än och ska skylla på orsaken på "normer". Om bara hela världen tänkte som du skulle du ha världens högsta lön...?
Att det råder stora skillnader mellan kvinnor och män vad gäller att vara den är drivande vad gäller att ta kontakt är går ju inte att förneka. Att det förmodligen beror på könsnormer går heller inte att förneka. Så varför skulle det vara för att vilja förändra dessa normer?
Jag skulle snarare vilja säga att det är helt på sin plats att vilja ändra dessa normer... ska vi riva könsnormer borde det väl gälla ALLA normer och inte bara dem som gynnar män?
Däremot håller jag med om att det inte är någon bra idé att bittra ihop över det och ge upp. Jag tror att just den skillnaden mellan könen (vem som raggar) är till stor del biologisk för det är så det ser ut hos de flesta djuren och människor är inget undantag. Den enda skillnaden är att vi oxå har förmåga att inte alltid följa våra instinkter om vi vill.
Så vi ska "riva mer normen" som gör att du inte lyckas så bra hos kvinnor? Alla kvinnor som hittills har ratat dig ska bara tänka om och vilja ha dig. Visst. Vänta på den du!
Ett förhållande och en anställning är två helt skilda saker. Det ska man komma ihåg och hålla isär dem. Ett förhållande har man med någon man har känslor för när känslorna är besvarade och en anställning har man för att få lön för utfört arbete. Man ska inte blanda ihop förhållanden med anställningar. Grovt fel.
Nej, det råder inte stora skillnader mellan män och kvinnor vad gäller vem som tar kontakt. Det råder stora skillnader mellan olika individer och hur man går till väga. En person som raggar är ju rent osmaklig enligt min mening och jag tänker verkligen inte gå någon tillmötes bara för att de anser att man ska uppskatta deras ansträngningar.