Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Dumpad av bästa vän

Det är uppenbart att hon ser dig som en energitjuv och bara det att du fortsatte att fråga är nu störande för henne. Synd att hon inte sa något tidigare eller själv minskade på umgänget, men hon har fått nog av dig.

Det du måste fatta är att det inte är "en" enda grej som plötsligt får henne att vända dig ryggen, för en sån här sak så måste det har varit nåt hon stört sig på väldigt länge, kanske i flera år.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 21:47:42 följande:
    Kanske, fast varför inte säga vad det varit?

Kollade konversationerna från förr och vi hör av oss till varandra exakt lika mycket. Jag hade inte en aning vad jag gjort faktiskt, ändå har vi pratat om precis allt. Men en sån sak kunde hon inte säga
    För att hon tycker att du är jobbig och vill inte ha en låååång jobbig diskussion där ni ska tjafsa om era olika uppfattningar eller vad hon nu förväntar sig.

Det handlar väl inte om vem som hört av sig mest utan hur man är som person. Man kan prata eller skriva väldigt lite men ändå vara fruktansvärt irriterande för motparten.

Och så kanske hon inte orkar med konflikten, som ändå inte spelar någon roll eftersom hon dumpat dig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 21:52:59 följande:
    Mycket möjligt att det var så. Men kollar man historiken har vi hört av oss lika mycket. Senaste vi hördes innan detta så ville hon att jag skulle hänga med på en grej. Som jag valde bort då jag inte kunde...efter det blev det tyst i veckor. Tycker det är sorgligt bara att hon inte kunnat säga vad saken gällde istället för att bara bryta. Hade ju räckt att säga ?jag har så mycket att göra och känner mig stressad? så hinner inte prata så mycket nu... eller nåt
    Det kan ju vara den enkla grejen också, att hon blev sur för att du ställde in. Brukar du göra det?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 22:18:01 följande:
    Så kan det ju vara, samtidigt är det väl väldigt skumt att ringa och messa nån varje dag i många år som man stör sig så på?
    Ja, men till slut får man nog och då blir det den lilla droppen som får bägaren att rinna över. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 22:31:17 följande:
    Skulle du ringa och messa en person så mycket som du stör dig på?
    Naturligtvis om vi är nära vänner. Det betyder inte att man inte stör sig på saker då och då, men som jag skrev förut så blir man less till slut och orkar bara inte med. Det kan vara att man växer ifrån varandra också så klart.

Du måste fatta att en kompisrelation är likadan som en kärleksrelation på det sättet. Man gör inte slut första gången killen lämnar toalocket uppe, t ex, men har man levt ihop i X antal år och han gör en massa såna saker väldigt ofta, små saker som egentligen inte är värt att påpeka, så kanske man ändå gör slut. Förstår du?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 22:40:36 följande:
    Å andra sidan, om jag stör mig på att partnern inte fäller toalocket så hade jag påmint honom eller uttryckt att det varit jobbigt. Annars hade han ju inte haft en chans att ändra sig?

Vilket ju är svårt att göra om man inte för veta något
    Vi behöver inte gå in på djupet om toalock. Det är en väldigt praktisk sak och väldigt lätt att påpeka. Sånt som det handlar om i ert fall kanske man inte ens kan sätta ord på.

Din kompis tycker att du är en energitjuv, hon kanske inte kan förklara närmare än så, och om hon kunde det kanske det skulle utmynna i hundra olika exempel på saker som du gör som är jobbiga. Du får acceptera den förklaringen och gå vidare, även om du inte kan förstå helt vad hon pratar om.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-01 22:42:55 följande:
    Vi behöver inte gå in på djupet om toalock. Det är en väldigt praktisk sak och väldigt lätt att påpeka. Sånt som det handlar om i ert fall kanske man inte ens kan sätta ord på.
    Och dessutom så är det kanske inte ens sånt man lägger märke till på en gång, många gånger handlar det mycket om en känsla, inte något konkret.
Svar på tråden Dumpad av bästa vän