Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Dumpad av bästa vän

Men hon har ju sagt varför. Att du suger energi från henne. Att du sedan fortsätta att trycka på om exakta orsaker blev nog bara för mycket. Förstår att det känns jobbigt, men försök att satsa på andra personer i ditt liv eller på att hitta nya bekantskaper.

• Anonym (H)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 21:56:29 följande:
    Fast hon har ju hört av sig lika mycket, och även om jag mådde dåligt där och då var jag supernoga med att allt inte skulle handla om det. Utan att lyssna och bekräfta henne också ang hennes intressen osv som jag egentligen inte är så intresserad av.

Är det verkligen konstigt att man frågar om än med lååångt mellanrum vad saken handlade om? När man själv inte har en aning
    Fast även om hon hört av sig, så har hon ju uppenbarligen känt att du tagit energi, även om du inte upplever att du gör det själv. Det har säkert varit en lång process och inget som kommit plötsligt.

Konstigt och konstigt. Ni hade ju bestämt att hon skulle få tid. Då är det kanske inte helt överraskande att hon kände sig trängd igen och vänskapen dog helt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-01 22:43:54 följande:
    Och dessutom så är det kanske inte ens sånt man lägger märke till på en gång, många gånger handlar det mycket om en känsla, inte något konkret.
    Håller med helt.
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 23:02:45 följande:
    Möjligt, känns sjukt jobbigt iaf. Och att inte ens fått chansen att ändrat på mig

Förstår verkligen att det känns jobbigt, men tror ärligt talat inte att du hade kunnat göra något för att ändra dig eller situationen. Som ovanstående skrev, det handlar inte ett toalock eller något annat praktiskt. Fokusera framåt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 23:36:03 följande:
    Tack, nej jag hade nog inte det. Men känner mig otroligt ensam. Även om jag har andra så är det inte som hon.
    Känns också otroligt jobbigt att inte få veta varför och det har tagit jättehårt. För känns som jag inte duger som människa och att folk tycker illa om mig egentligen
    Som jag skrev tidigare, hon har ju sagt varför. Du måste tyvärr bara acceptera det. Det gör ont att bli dumpad, men det kommer att gå över med tiden.
Svar på tråden Dumpad av bästa vän