• Mandel

Dumpad av bästa vän

Förstår hur du känner dig. Jag tycker att om man verkligen inte har en aning så borde vännen i alla fall kunna ge några hintar om anledningen när du frågar.
    Frågar man så har man ingen aning även om vännen tycker att det är uppenbart varför hon avslutat er relation.
    Att bara kalla någon för typ energitjuv duger inte efter flera års vänskap. Ett par ord kan man allt kosta på sig.

Har själv blivit dumpad av väninnor utan att ha en endaste aning om varför - de slutade bara att svara på kontaktförsök, och det tog mig tid att klura ut orsaken. Kom till slut på att en av mina andra väninnor hade kontaktat dessa väninnor och snackat så mycket skit hon bara orkat och de köpte allt hon sa med hull och hår och de bemödade sig inte ens att fråga mig om det var sant. Efter att jag kom på det var jag lika glad att vara av med dem. Sådana vänner är inga vänner att ha.

En väninna stöttade jag i 6-7 år genom vårdnadstvister, sjukdom ,graviditet, bråk med föräldrar, strul med barnens skolgång osv. Jag ringde flera gånger i veckan för att stämma av läget. 
    När jag skilde mig och var ganska låg tänkte jag att det kanske nu var min tur att vara i fokus, då slutade hon bara att höra av sig. Och jag gnällde verkligen inte! 

Ingen har frågat om skilsmässan eller hur det gått eller hur det går så jag har verkligen inte gnällt inför folk.

Och nu sitter jag själv i den sisten att jag mer eller mindre låter en vänskap rinna ut i sanden. 
    Jag är så trött på att bollen hela tiden ska vara på min planhalva och att allt ansvar för vår relation hela tiden ska ligga på mig. Hon hör bara av sig när hon inte har något bättre för sig och hon pratar bara på om sitt. Hon visar noll intresse för vad som händer i mitt liv och mig som person. Ändå säger hon att jag är en av hennes bästa vänner...
    Jag har försökt förklara och jag har varit väldigt tydlig med saker, men hon lyssnar inte/tar inte till sig. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Dumpad av bästa vän