Inlägg från: Anonym (Fidji) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fidji)

Dumpad av bästa vän

Anonym (Ensam) skrev 2020-09-02 00:55:55 följande:
    Fast drar för mycket energi kan ju vara vad som helst. Om någon verkligen ber en utveckla det så borde man ju faktiskt kunna göra det.
    Ts, om det inte var något speciellt ni diskuterade och var oense om sista gångerna ni sågs, kan vara något litet som du inte tänker på ex att du kommenterade något hon gjort eller inte gjort på fel sätt, så tror jag att detta är något som byggts upp under lång tid hos henne.
    Det låter som om ni haft väldigt intensiv kontakt (dagligen kanske tom) och hon har många järn i elden och mycket kontakter/vänner skriver du så då orkar hon nog helt enkelt inte ha en vän som kräver så mycket mer tid och energi som du kanske gjort. Hon vill nog inte ha den typen av vänskap alls tror jag, utan mer lätta enkla lite "ytliga" vänskaper, som inte kräver någonting mer än snack om väder, barn, hobbies etc.

Du skriver att du har "många fel" och jag tror att du kanske ältat och ältat och ältat dessa (fel som du tycker själv att du har) med henne om och om igen. Önskat bekräftelse osv.

Du får nog bara släppa det här ts. Inte schysst av henne, men ni har nog helt enkelt helt olika syn på hur en vänskap skall vara och vad man skall prata om. Om du tänker efter tidigare genom åren hur ofta tog du kontakt med henne och hur ofta initierade hon kontakten? Var det inte så trots allt att det alltid var du som var drivande i relationen (om ni inte hade bestämt att hon skulle ringa en viss dag etc förstås)?
Svar på tråden Dumpad av bästa vän