Inlägg från: Anonym (förloradvän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förloradvän)

Dumpad av bästa vän

Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 23:36:03 följande:
    Tack, nej jag hade nog inte det. Men känner mig otroligt ensam. Även om jag har andra så är det inte som hon.

Känns också otroligt jobbigt att inte få veta varför och det har tagit jättehårt. För känns som jag inte duger som människa och att folk tycker illa om mig egentligen
    Ledsen att du inte fick svar :(

Det du kan göra är att skapa ett eget avslut med en sista hälsning till henne.

Kan du skriva som du gjorde ovan? Att det är jobbigt att inte veta varför och att du tar det hårt, önskar du vetat vad som störde henne, nu fick du aldrig chansen att göra annorlunda, men respekterar ändå hennes beslut att inte vilja förklara om hon inte orkar eller tror det är någon idé.
    Du kan ju också skriva att det aldrig var din menig att på något sätt göra henne ledsen.

Du kan avsluta med att du önskar henne allt gott och om du vill, hälsa henne välkommen att höra av sig när hon känner för det.
    Sedan kan du sörja din vän och läka dig, detta kom som en chock och det är en sorg att förlora någon som stått dig så nära. Men i nuläget vill hon inte vara vän.

Kom ihåg att det inte är "folk" som tycker illa om dig utan enbart en vän som dragit sig undan. Hon kanske inte längre upplevde ni matchade, hon kanske, som ovanstående skrev, var avundsjuk även om du beskriver henne som snyggare med bättre ekonomi?
    Din personlighet kan räcka för att hon ska vara irriterad, och det betyder inte att det nödvändigtvis är något fel på ditt beteende :).

Kram på dig <3
  • Anonym (förloradvän)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-02 21:56:43 följande:
    ????

Jag har gjort det men inte får svar ändå. Hon blev bara arg, hon verkade ta det mest som jag tyckte synd om mig själv och var löjlig. Så visst har jag försökt men det går liksom inte fram. Nu har det gått så lång tid så hon har nog släppt och glömt bort mig.
    Tror aldrig hon kommer glömma dig.
    Dock låter det som hon stängt av och inte ville bli känslomässig, så när du pratade med henne om känslor och vill ha svar blir hon irriterad och tar avstånd.

Ledsen för din skull, tyckte du förtjänade svar, speciellt då du bad om det.
    Ibland får man inte det, har hänt mig med.
  • Anonym (förloradvän)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-02 22:00:42 följande:
    Tack

ja det känns ju som jag gjort allt jag kunnat, kan inte göra mer liksom. Hon vet som sagt att jag tycker sånt är skitjobbigt så känns ännu värre att hon medvetet valde att göra såhär. Hade nästan varit bättre att skriva ett svar och sen blockat mig eller något. Då hade jag iaf haft något att bearbeta även om svaret varit värsta tänkbara. Idag får jag liksom bara sämre självkänsla... tror att andra tycker illa om mig osv.

Detta gick liksom från en dag till en annan och som en blixt från en klar himmel.
    Snälla, tänk inte att andra tycker illa om dig. Detta var en vän som helt plötsligt bröt kontakten och som inte vill vara utförlig om varför.

Vänner växer inte på träd och det är kanske en klen tröst nu, men det kommer komma in nya i ditt liv som uppskattar dig för den du är :) 
Svar på tråden Dumpad av bästa vän