Dumpad av bästa vän
Anonym (Ensam) skrev 2020-09-01 23:36:03 följande:
Tack, nej jag hade nog inte det. Men känner mig otroligt ensam. Även om jag har andra så är det inte som hon.Känns också otroligt jobbigt att inte få veta varför och det har tagit jättehårt. För känns som jag inte duger som människa och att folk tycker illa om mig egentligen
Det du kan göra är att skapa ett eget avslut med en sista hälsning till henne.
Kan du skriva som du gjorde ovan? Att det är jobbigt att inte veta varför och att du tar det hårt, önskar du vetat vad som störde henne, nu fick du aldrig chansen att göra annorlunda, men respekterar ändå hennes beslut att inte vilja förklara om hon inte orkar eller tror det är någon idé.
Du kan ju också skriva att det aldrig var din menig att på något sätt göra henne ledsen.
Du kan avsluta med att du önskar henne allt gott och om du vill, hälsa henne välkommen att höra av sig när hon känner för det.
Sedan kan du sörja din vän och läka dig, detta kom som en chock och det är en sorg att förlora någon som stått dig så nära. Men i nuläget vill hon inte vara vän.
Kom ihåg att det inte är "folk" som tycker illa om dig utan enbart en vän som dragit sig undan. Hon kanske inte längre upplevde ni matchade, hon kanske, som ovanstående skrev, var avundsjuk även om du beskriver henne som snyggare med bättre ekonomi?
Din personlighet kan räcka för att hon ska vara irriterad, och det betyder inte att det nödvändigtvis är något fel på ditt beteende :).
Kram på dig <3