Inlägg från: Anonym (Fasad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fasad)

Dumpad av bästa vän

Kan va så att hon haft en fasad. Alltså att hon stört sig på saker som hon inte varit modig nog att ta upp och sen bara hoppats på att det ska gå över. Men så har det inte gjort det och hon bara pallade inte mer. Jag har gjort en liknande grej för jag har aldrig lärt mig att ta konflikter med vänner. Hade en kompis som jag tröttnade på. Vi levde helt olika liv och jag började känna att jag inte fick ut nånting av att bara prata gamla minnen, höra henne klaga på sin man osv plus att jag upplevde det som att hon var rätt insnöad. Jag borde ha sagt som det var men det gjorde jag inte. Ibland är folk sviniga för att de inte klarar av att ta ansvar för sina egna känslor. Tyvärr.

Personligen tycker jag det är jäkligt svårt med vänskap och vilka krav man kan ställa. Inte alls som en kärleksrelation.

• Anonym (Fasad)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-02 22:12:33 följande:

Kanske, det är nog en del av det iaf.

Samtidigt OM hon känt så, varför då ringa en massa och ta massa egna initiativ att höras? Jag själv hade nog varit extremt kortfattad och låtit saker rinna ut i sanden mer om jag inte kunnat få ur mig vad jag tyckte/kände

Ja det är sant. Men kanske försökt in i det sista. Jag vet inte. Tror inte du kommer få svar som ger dig ro för du kommer ju aldrig få höra ett uttömmande svar från henne. Konstigt och trist men tids nog så går du vidare även om jag förstår du är ställd och ledsen!
Svar på tråden Dumpad av bästa vän