Inlägg från: Anonym (Förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår)

Dumpad av bästa vän

Jag håller med om att vänner inte växer på träd, själv har jag 2-3 st vänner varav en verkar ha glömt att jag finns nu i sommar. Hela min graviditet har gått och innan dess var det också lång tid som vi inte sågs. Hörde av mig i juni och då skulle vi absolut hinna ses innan semestern tyckte vännen, nu har både semestern och hösten ju dragit igång. Eftersom jag insåg att vi knappt hördes mer än nån gång i månaden då jag frågade henne på mess hur läget är och hur hon har det med sitt liv, tänkte jag att nu lämnar jag över bollen. Hon har å andra sidan gjort slut med alla sina vänner innan, så helt oväntat var det inte. Hon klarar inte riktigt att ge lagom i vänskap utan ger för mycket, och vill ha mycket tillbaka. det är fel på nästan alla till slut. Samtidigt som hon kan bete sig ganska illa själv och inte riktigt ta till sig kritik för det. Men en nära väskap på 10 år, klart det känns. Jag har inte brytt mig om att fråga henne varför.

Om man har en vänskap där man hela tiden bekräftar varandra och säger vad man betyder för den andra, då är det kosntigt att göra så. När den intima relationen går åt båda håll. Men man kan ju också gilla en bekant väldigt mycket, medan den personen har andra som den prioriterar högre. Så var det för en annan vän till mig, plötsligt fick hon höra av en vän att denne inte alls ville engagera sig i min väns liv eller lägga tid, hon kände sig falsk när hon egentligen var helt ointresserad. Kanske bättre med sådan ärlighet då även om det svider

Svar på tråden Dumpad av bästa vän