Plupp73 skrev 2020-09-07 21:10:19 följande:
Fruktansvärt. Hade blivit helt förstörd om min bästa vän hade gjort så. Vi är i 50-årsåldern, har hörts varje dag i 10 år, och ställer upp för varandra i vått och torrt, pratar om allt, berättar allt. Vi är fullt överens om att man får en enda sådan vänskap i livet.
Hon är på något vis skyldig era år ihop att berätta varför. Har du pratat mycket om dig själv?
Jag drog mig undan från en nära vän som jag ställt upp mycket för, men som inte alls klarade att finnas när jag fick problem med ett av mina barn. Hon var vara inte en kvalitativ vän nog. Gick inte riktigt att förklara för henne, hon hade aldrig kunnat ta den diskussionen
Lycka till
Ja man blir ju fruktansvärt ledsen, hon hörde ju dessutom till min ?vardag?, liksom hörde till.
Kan också känna att man inte gör så, utan man förklarar vad det är och varför. Eller om man börjar störa sig på något så säger man det... sånt som man faktiskt skall kunna säga till en god vän.
Ja jag har pratat mycket om mig själv den perioden jag mådde dåligt. Men sa ganska ofta att ?jag vill inte belasta dig genom att älta det eller det?. Hon sa alltid att ?men vad har man annars vänner till?.
Jag vet med mig att jag kan bli ältig när nåt jobbigt händer som jag själv inte har makt att förändra. Därför var jag supernoga med att lyssna på henne väldigt mycket. Även saker hon gjorde som jag inte var ett dugg intresserad av såsom vissa av hennes hobbys och uppdrag. Så jag känner verkligen inte att jag bara belastade henne, utan försökte ge lika mycket tillbaka även om jag var långt nere.
Jag hade kunnat tagit vilket svar som helst bara jag fått veta, hade inte heller haft problem att ändra något om hon så önskat. Tyvärr är hon en person som när man säger till henne att något hon gjort varit jobbigt så tar hon extremt illa upp. Så hon kanske tänkte att jag var likadan.
Varit gånger hon sagt att hon velat skydda mig tex nåt elakt nån annan sagt, och jag har varit tydlig med att ?bara säg det, så vet jag?. För mig är det värre att som bästa vän undanhålla saker än att ta en hård sanning.
Jag tänker att livet går ju upp och ner, nästa gång är det hon som inte ligger på topp. Då får jag ställa upp för henne... ungefär så.