• Editb

Får ingen sömn med den här bebisen. Är jag den enda som har en bebis som beter sig så här?!

Eftersom TS ber om råd för sin sömn och inget annat, fokuserar jag på det i mitt svar till henne:

För det första är det hemskt att inte få sova! Lider med dig. Några förslag nedan:

- Kräv att få bli sjukskriven så kan din man vara föräldraledig så är ni två hemma (mera tid för återhämtning för dig)
    - Försök att sova på dagen allt du kan
    - Sov med öronproppar så vaknar du förhoppningsvis endast när barnet är helt vaken och inte av att bebisen rör på sig så mycket (det gjorde även mitt barn i den åldern faktiskt!)
    - Öka dosen ersättning som barnet får så att hen klarar sig länge perioder under natten

Hoppas det bättrar sig.

• Editb
    S23 skrev 2020-09-06 06:12:43 följande:
    Kanske beror på hur mycket ljud de stänger ute? Tycker iof det låter svårt att höra tillräckligt mycket med proppar, men har ju sjölv inte testat.

Kanske funkar annars formgjutna proppar som bara stänger ute de dåliga ljuden
    Ja alltså jag vågade själv inte sova med öronproppar när mitt barn var så liten ,trots att jag var superlättväckt. Nu när mitt barn är äldre vågar jag det och vaknar ALLTID när han vaknar. Är fortfarande superlättväckt.. men det tar i alla fall bort lite ljud när han ligger och håller på att vända sig så mycket i spjälsängen. Börjar han ställa sig upp/sätta sig upp eller göra något ljud med munnen utöver att röra sig vaknar jag definitivt. Antar att jag har öronproppar som inte stänger ute så mycket ljud. De är lagom för att höra lite det som behövs men stänga ute mindre ljud. Men men alla är ju olika lättväckta.

I slutändan blir det en egen bedömning om man vågar utifrån vilka öronproppar man har och hur lättväckt man är samt om partnern sover bredvid eller inte.
Svar på tråden Får ingen sömn med den här bebisen. Är jag den enda som har en bebis som beter sig så här?!