• Anonym (Lolli­)
    Sat 5 Sep 2020 20:56
    1557 visningar
    17 svar
    17
    1557

    Förlät min mans otrohet - fråga mig vad du vill

    Otrohet är en het potatis, både här och i samhället i stort. För snart 2 år sedan var min man otrogen med en kollega, sexuellt vid två tillfällen men situationen var mer komplex än så. Dom var förälskade i varandra. Hon och jag blev båda gravida med bara några veckors mellanrum och det var i början av min graviditet jag upptäckte deras affär. Jag förlät honom, ett ganska kontroversiellt beslut som nog många ifrågasatt. Idag är vi dock väldigt lyckliga och jag är glad över mitt beslut. Jag vet att många här blivit bedragna, har ångest och inte vet vad ni ska göra. Om ni vill - fråga mig vad ni vill.

  • Svar på tråden Förlät min mans otrohet - fråga mig vad du vill
  • Sat 5 Sep 2020 21:04
    #1

    Födde du och hon barn ungefär samtidigt?


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Bs)
    Sat 5 Sep 2020 21:08
    #2

    Händer det annat än vädret i ditt liv?

  • Anonym (Lolli­) Trådstartaren
    Sat 5 Sep 2020 21:10
    #3
    Studentpappa skrev 2020-09-05 21:04:11 följande:

    Födde du och hon barn ungefär samtidigt?


    Hon gjorde abort Nån vecka efter att jag fått reda på allt medan jag behöll vårt barn och vi har en 1-årig dotter här hemma, vårt andra barn.
  • Anonym (Lolli­) Trådstartaren
    Sat 5 Sep 2020 21:11
    #4
    Anonym (Bs) skrev 2020-09-05 21:08:58 följande:

    Händer det annat än vädret i ditt liv?


    Ja då jag ser tex fotboll nu. I ditt ?
  • Anonym (Frågo­r)
    Sat 5 Sep 2020 21:24
    #5
    +1

    Försvann hans kärlek för henne bara för att du upptäckte dom? Varför blev han kär i någon annan och vad gör du när det händer igen?

  • Anonym (Bs)
    Sat 5 Sep 2020 21:37
    #6
    Anonym (Lolli) skrev 2020-09-05 21:11:40 följande:

    Ja då jag ser tex fotboll nu. I ditt ?


    Känns som en väldigt osannolik historia. Din man är otrogen - fine, det händer i typ 60% av alla relationer att någon är. Men hon blir gravid efter att han satt på henne 2 gånger? Kan man va så klantig när man är otrogen?
  • Sat 5 Sep 2020 21:54
    #7

    Grattis till att ni kunde gå vidare och är lyckliga tillsammans. Jag är i samma situation. Vad hade du för tankesätt för att förlåta och stanna kvar i relationen?

  • Anonym (Lolli­) Trådstartaren
    Sat 5 Sep 2020 22:09
    #8
    Anonym (Frågor) skrev 2020-09-05 21:24:39 följande:

    Försvann hans kärlek för henne bara för att du upptäckte dom? Varför blev han kär i någon annan och vad gör du när det händer igen?


    Det tror jag inte men han bröt med henne direkt vilket var rätt enkelt då hon i samma veva bytte jobb. Han stod ju inför ett val som när allt var svart på vitt ganska enkelt. Vi har gått i terapi och jag tror inte det händer igen. Vi har tagit oss an grunden till otroheten vilket kommer det göra att frestelser kommer gå att tackla. Vi likt många andra hade prioriterat bort varandra och då fanns en annan kvinna där som bekräftade honom.
  • Anonym (Lolli­) Trådstartaren
    Sat 5 Sep 2020 22:10
    #9
    Anonym (Bs) skrev 2020-09-05 21:37:14 följande:

    Känns som en väldigt osannolik historia. Din man är otrogen - fine, det händer i typ 60% av alla relationer att någon är. Men hon blir gravid efter att han satt på henne 2 gånger? Kan man va så klantig när man är otrogen?


    Ja sex kan ju leda till en graviditet....
  • Anonym (Lolli­) Trådstartaren
    Sat 5 Sep 2020 22:18
    #10
    Sagoflickan skrev 2020-09-05 21:54:46 följande:

    Grattis till att ni kunde gå vidare och är lyckliga tillsammans. Jag är i samma situation. Vad hade du för tankesätt för att förlåta och stanna kvar i relationen?


    Tack.

    Först var jag så klart enormt sårad, allt svartnade och i flera veckor hade jag svårt att äta, sova,andas. Det kom som en blixt från klar himmel. Men vi har också en 3-åring son som jag ganska snabbt ville skydda och förstod att vi oavsett vad alltid kommer vara knutna till varandra och behöver ha en god relation. Han lät mig fråga, gråta, vara arg osv. Han var väldigt transparent. Jag hade lite kontakt med hennes man och insåg att deras (min man och kvinnan) hade lite olika historier och fick bearbeta det men landade i att jag såg hans ånger och bestämde mig för att lita på det han sa. Jag var också lite pressad eftersom jag var gravid och var tvungen att bestämma vad jag skulle göra men landade ganska snabbt i att jag och mitt barn inte skulle straffas pga en otrohet. Förra sommaren var enormt tuff - vi bodde under samma sak, otroheten var konstant närvarande. Vi hade en vardag men allt var förändrat. Vi började gå i terapi och insåg att även om vi varit nöjda i förhållandet fanns det mycket utmaningar som vi aldrig riktigt faceat - olika behov av sex och närhet, dåliga på att se varandra, mycket förändrat efter första barnet. När jag bestämde mig för att ge honoM en chans satte jag so krav att vi skulle börja om - nytt boende, en omstart. En nystart för vårt förhållande. Det var viktigt. Senaste året har vi pratat mer än någonsin, sett varabdraas innersta och upptäckt sidor vi inte visste fanns trots 9 års förhållande. Omtumlande men viktigt. Jag kommer aldrig glömma hans otrohet men hur han har hanterat det efteråt har varit avgörande.
  • Anonym (Älska­rinnan­)
    Sun 6 Sep 2020 08:51
    #11

    Är älskarinnan kvar med sin man? Reagerade hennes man som du?

  • Anonym (Lolli­) Trådstartaren
    Sun 6 Sep 2020 10:12
    #12
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-06 08:51:45 följande:

    Är älskarinnan kvar med sin man? Reagerade hennes man som du?


    Jag vet inte, har inte haft någon kontakt med honom. Vad jag förstått på min man hade hennes man blivit väldigt arg - framförallt på att hon blivit gravid. Jag blev mer ledsen. Dom har också småbarn och jag tror dom håller ihop men vet att hon ville lämna sin man för min.
  • Anonym (Lolli­) Trådstartaren
    Sun 6 Sep 2020 10:48
    #13
    Anonym (Lolli) skrev 2020-09-06 10:12:08 följande:

    Jag vet inte, har inte haft någon kontakt med honom. Vad jag förstått på min man hade hennes man blivit väldigt arg - framförallt på att hon blivit gravid. Jag blev mer ledsen. Dom har också småbarn och jag tror dom håller ihop men vet att hon ville lämna sin man för min.


    Eller snarare, jag hade inte kontakt med honom angående deras förhållande utan enbart vad hon berättat om min man och hebbes förhållande/hur många gånger dom haft sex/vad som sagts osv. Inget om hans respektive mina känslor eller hur förhållandena förändrades.
  • Sun 6 Sep 2020 15:06
    #14
    Anonym (Lolli) skrev 2020-09-05 22:18:46 följande:
    Tack.

    Först var jag så klart enormt sårad, allt svartnade och i flera veckor hade jag svårt att äta, sova,andas. Det kom som en blixt från klar himmel. Men vi har också en 3-åring son som jag ganska snabbt ville skydda och förstod att vi oavsett vad alltid kommer vara knutna till varandra och behöver ha en god relation. Han lät mig fråga, gråta, vara arg osv. Han var väldigt transparent. Jag hade lite kontakt med hennes man och insåg att deras (min man och kvinnan) hade lite olika historier och fick bearbeta det men landade i att jag såg hans ånger och bestämde mig för att lita på det han sa. Jag var också lite pressad eftersom jag var gravid och var tvungen att bestämma vad jag skulle göra men landade ganska snabbt i att jag och mitt barn inte skulle straffas pga en otrohet. Förra sommaren var enormt tuff - vi bodde under samma sak, otroheten var konstant närvarande. Vi hade en vardag men allt var förändrat. Vi började gå i terapi och insåg att även om vi varit nöjda i förhållandet fanns det mycket utmaningar som vi aldrig riktigt faceat - olika behov av sex och närhet, dåliga på att se varandra, mycket förändrat efter första barnet. När jag bestämde mig för att ge honoM en chans satte jag so krav att vi skulle börja om - nytt boende, en omstart. En nystart för vårt förhållande. Det var viktigt. Senaste året har vi pratat mer än någonsin, sett varabdraas innersta och upptäckt sidor vi inte visste fanns trots 9 års förhållande. Omtumlande men viktigt. Jag kommer aldrig glömma hans otrohet men hur han har hanterat det efteråt har varit avgörande.
    Jag känner igen så mycket. Kram på dig! 
  • Anonym (jaha)
    Wed 9 Sep 2020 12:06
    #15
    Anonym (Lolli) skrev 2020-09-05 22:09:12 följande:
    Det tror jag inte men han bröt med henne direkt vilket var rätt enkelt då hon i samma veva bytte jobb. Han stod ju inför ett val som när allt var svart på vitt ganska enkelt. Vi har gått i terapi och jag tror inte det händer igen. Vi har tagit oss an grunden till otroheten vilket kommer det göra att frestelser kommer gå att tackla. Vi likt många andra hade prioriterat bort varandra och då fanns en annan kvinna där som bekräftade honom.
    Fast sist tacklade han ju frestelsen utan att involvera dig, vad får dig att tro att han kommer involvera dig i framtiden?

    Kvinnor som bekräftar honom kommer det väl finnas i framtiden med?

    Du har väl oxå haft män som bekräftat dig men du gjorde väl inte samma val som han? Hur kommer det sig att just han gjorde det valet när andra i samma situation väljer annorlunda och vad säger det om honom?
  • Anonym (jaha)
    Wed 9 Sep 2020 12:08
    #16
    Anonym (Lolli) skrev 2020-09-06 10:48:14 följande:
    Eller snarare, jag hade inte kontakt med honom angående deras förhållande utan enbart vad hon berättat om min man och hebbes förhållande/hur många gånger dom haft sex/vad som sagts osv. Inget om hans respektive mina känslor eller hur förhållandena förändrades.
    På vilket sätt kan du veta att varken det hon eller din man säger är sant?
    De kan väl lika gärna pratat ihop sig om en story?
  • Anonym (jaha)
    Wed 9 Sep 2020 12:15
    #17
    Anonym (Lolli) skrev 2020-09-05 22:18:46 följande:
    Tack.

    Först var jag så klart enormt sårad, allt svartnade och i flera veckor hade jag svårt att äta, sova,andas. Det kom som en blixt från klar himmel. Men vi har också en 3-åring son som jag ganska snabbt ville skydda och förstod att vi oavsett vad alltid kommer vara knutna till varandra och behöver ha en god relation. Han lät mig fråga, gråta, vara arg osv. Han var väldigt transparent. Jag hade lite kontakt med hennes man och insåg att deras (min man och kvinnan) hade lite olika historier och fick bearbeta det men landade i att jag såg hans ånger och bestämde mig för att lita på det han sa. Jag var också lite pressad eftersom jag var gravid och var tvungen att bestämma vad jag skulle göra men landade ganska snabbt i att jag och mitt barn inte skulle straffas pga en otrohet. Förra sommaren var enormt tuff - vi bodde under samma sak, otroheten var konstant närvarande. Vi hade en vardag men allt var förändrat. Vi började gå i terapi och insåg att även om vi varit nöjda i förhållandet fanns det mycket utmaningar som vi aldrig riktigt faceat - olika behov av sex och närhet, dåliga på att se varandra, mycket förändrat efter första barnet. När jag bestämde mig för att ge honoM en chans satte jag so krav att vi skulle börja om - nytt boende, en omstart. En nystart för vårt förhållande. Det var viktigt. Senaste året har vi pratat mer än någonsin, sett varabdraas innersta och upptäckt sidor vi inte visste fanns trots 9 års förhållande. Omtumlande men viktigt. Jag kommer aldrig glömma hans otrohet men hur han har hanterat det efteråt har varit avgörande.
    1) Knutna till varandra pga ett barn behöver väl inte innebära att man måste vara ett par?

    2) Borde inte han tänkt lika mycket på ert barn som du gjorde? Varför gjorde han inte det?

    3) Ångrade han att han varit otrogen eller ångrade han bara att han blev påkommen och hur kommer det sig att ångern enbart uppstod efter att han blivit påkommen och inte före?

    4) Hade han slutat vara otrogen om han inte blivit avslöjad?

    5) Vad får dig att tro att han inte kommer agera likadant nästa gång han inte är nöjd med förhållandet och/eller bekräftas av någon annan?
Svar på tråden Förlät min mans otrohet - fråga mig vad du vill