• Anonym (L)

    Jag vill - han vill inte ha barn ännu

    Hej

    Jag är 31 år gammal, varit tillsammans med min kille i 2 år. Han är 34 år gammal. Vi bor ute på landsbygden, i separata hem. Jag har flyttat hit pga studier, men stannat för kärleken. Jag är arbetslös (här finns väldigt lite arbetsplatser) och har knappt vänner här att umgås med. Han ville inte flytta ihop med mig, då jag flyttade 25km närmare honom för att kunna umgås mer. Han har borrelia och hashimotos, vilka påverkar honom och hans vardag väldigt negativt med ork osv.

    Han vill ha barn, jag också. Men han vill inte ha dem nu. Utan sen när jag har jobb och vi har flyttat. (Planerar flytt nästa sommar för jag vantrivs och är utan jobb.) Nåt jag tjatat på länge, för att vi ska kunna få en normalare vardag.

    Han vill ha barn, men inte nu. Utan sen när vi flyttat etc. Jag har försökt säga att jag är redan 31 och de känns dumt att vänta åtm 1 år tills vi flyttat, före vi börjar försöka. Då jag vet att min fertilitet sjunker hela tiden, och de kan ta en lång tid att bli gravid. Känns fel att skjuta upp det, och inte ens starta bebisfabriken ännu, fertiliteten sjunker och riskerna ökar.

    Nån som går igenom liknande? Bollar gärna tankar med er ????

  • Svar på tråden Jag vill - han vill inte ha barn ännu
  • Anonym (Lugn)

    Inte i samma Situation... men tycker absolut två år är för kort tid ihop för att skaffa barn.

    Speciellt med tanke på att ni inte testat att bo tillsammans

  • Anonym (x)

    Fertiliteten börjar inte drastiskt sjunka vid 30/35, det är en gammal myt.
    Se här 



    Du är dock över 30, så tycker att ni ska ha ett bestämt "år/månad" - jobb eller inte annars lämnar du och skaffar barn med någon annan men.... nu ska jag vara helt ärlig. Du är arbetslös, han verkar inte riktigt frisk, ni verkar aldrig ens ha bott ihop och det sociala nätverket runtom verkar inte heller bra så.... är det egentligen lägligt att ni ens skaffar barn ihop? Skaffa barn som arbetslös med någon som har sjukdomar som barnet eventuellt får låter inte jättebra.... faktiskt ganska själviskt.

    Hur ska du försörja ditt barn ifall ert förhållande inte håller? Ifall ert förhållande tar slut, blir du helt ensam? Finns det släkt?

  • Anonym (H)

    Givetvis bör ni flytta ihop och du skaffa jobb innan ni börjar försöka. Egentligen bör ni dessutom bo ihop minst ett år innan för att verkligen känna av hur ni funkar ihop i vardagen. Det är inte samma sak att vara särbo som sambo. Det första kan funka bra och sen allt braka ihop efter man flyttat ihop pga att man inte klarar av att leva ihop på det sättet.

  • Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2020-09-06 22:47:21 följande:
    Givetvis bör ni flytta ihop och du skaffa jobb innan ni börjar försöka. Egentligen bör ni dessutom bo ihop minst ett år innan för att verkligen känna av hur ni funkar ihop i vardagen. Det är inte samma sak att vara särbo som sambo. Det första kan funka bra och sen allt braka ihop efter man flyttat ihop pga att man inte klarar av att leva ihop på det sättet.
    Tycker jag med
  • LängtanM

    Alltså jag är arbetslös för att jag vill vara närmare honom, annars hade vi nästan aldrig träffats. I den byn vi bor, finns 2 matbutiker, 2 restauaranger, 1 dagis, skola ungefär. Alltså finns det inte arbetsmöjligheter, därför vill jag flytta bort! Iome att de är en så liten ort, är de också svårt att hitta nya kompisar. Hans föräldrar och syskon bor här, min familj har sommarstuga här, föräldrarna är här nästan varje helg + hela sommaren.

    Borrelia är inte något som smittar till fostret, utan påverkar hans ork, tills de är behandlat, vilket vi utreder som bäst. Hashimotos, problem med sköldkörteln (som är rätt vanligt) kan delvis vara ärftligt, men ofta mår man bra med medicinering. Nu vet vi inte ännu vad alla symtom beror på, iome att han har en borrelia infektion som antg ännu kräver behandling.

    Om inte förhållandet håller, flyttar jag tillbaka dit var min släkt och vänner finns, en storstad med oändliga arbetsmöjligheter.

    Bra ide med att ge en viss månad/tidpunkt som "gräns" då jag måste bestämma mig att isf gå vidare, för att sedan kunna bygga upp något med nån annan.

  • Anonym (Hg)

    Tycker ni måste testa att bo ihop innan ni börjar skaffa barn. Att han blir frisk och du får ett jobb.

    Förstår stressen MEN att skaffa barn är det största man kan göra i livet. Gör det med ett jobb i bakgrunden och en trygg stabil relation.

  • Anonym (Exther)

    Ni bor inte ihop. Du är arbetslös. Han har problem i sin vardag pga sina sjukdomar. Och du tycker att ni ska föra in barn i denna ekvationen?

    Jag kan bara råda er att vänta tills situationen är mer stabil. Åldern är absolut en faktor men är du redan 31 så kan ni vänta ett år eller två.

    Blir man oplanerat gravid så får man gilla läget och det löser sig för det mesta. Men att skaffa barn när man vet hur förutsättningarna ser ut tycker jag är egoistiskt. Din kille lär inte få mer energi av ett småbarn. Och du har inget jobb = lägsta SGI?

    Skriv en lista i punktform över hur du skulle vilja ha det när du får familj. Och sen en till lista med punkter över vad du vill och tänker göra för att nå dit.

  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Exther) skrev 2020-09-07 07:49:00 följande:

    Ni bor inte ihop. Du är arbetslös. Han har problem i sin vardag pga sina sjukdomar. Och du tycker att ni ska föra in barn i denna ekvationen?

    Jag kan bara råda er att vänta tills situationen är mer stabil. Åldern är absolut en faktor men är du redan 31 så kan ni vänta ett år eller två.

    Blir man oplanerat gravid så får man gilla läget och det löser sig för det mesta. Men att skaffa barn när man vet hur förutsättningarna ser ut tycker jag är egoistiskt. Din kille lär inte få mer energi av ett småbarn. Och du har inget jobb = lägsta SGI?

    Skriv en lista i punktform över hur du skulle vilja ha det när du får familj. Och sen en till lista med punkter över vad du vill och tänker göra för att nå dit.


    Om ts arbetat tidigare ocj skyddat sin sgi genom att vara inskriven som arbetssökande från första arbetslösa dag så har hon en sgi
  • Anonym (Selma)
    Anonym (L) skrev 2020-09-06 22:12:12 följande:

    Hej

    Jag är 31 år gammal, varit tillsammans med min kille i 2 år. Han är 34 år gammal. Vi bor ute på landsbygden, i separata hem. Jag har flyttat hit pga studier, men stannat för kärleken. Jag är arbetslös (här finns väldigt lite arbetsplatser) och har knappt vänner här att umgås med. Han ville inte flytta ihop med mig, då jag flyttade 25km närmare honom för att kunna umgås mer. Han har borrelia och hashimotos, vilka påverkar honom och hans vardag väldigt negativt med ork osv.

    Han vill ha barn, jag också. Men han vill inte ha dem nu. Utan sen när jag har jobb och vi har flyttat. (Planerar flytt nästa sommar för jag vantrivs och är utan jobb.) Nåt jag tjatat på länge, för att vi ska kunna få en normalare vardag.

    Han vill ha barn, men inte nu. Utan sen när vi flyttat etc. Jag har försökt säga att jag är redan 31 och de känns dumt att vänta åtm 1 år tills vi flyttat, före vi börjar försöka. Då jag vet att min fertilitet sjunker hela tiden, och de kan ta en lång tid att bli gravid. Känns fel att skjuta upp det, och inte ens starta bebisfabriken ännu, fertiliteten sjunker och riskerna ökar.

    Nån som går igenom liknande? Bollar gärna tankar med er ????


    Ni har ju varit ihop väldigt kort tid och ni bor inte ens tillsammans, varför så bråttom? Fertiliteten sjunker, visst, men det är ju inte så att du närmar dig 40 precis. Chilla lite istället för att hoppa i galen tunna.

    Särskilt om han har ?dålig ork?, vad du nu menar med det, så är det ännu viktigare att ni båda känner att ni har en bra och stabil vardag tillsammans under samma tak innan ni planerar barn. Bo ihop något år i alla fall först. Det tar tid att lära känna varandra.
  • Anonym (Exther)
    Anonym (Lugn) skrev 2020-09-07 09:18:43 följande:

    Om ts arbetat tidigare ocj skyddat sin sgi genom att vara inskriven som arbetssökande från första arbetslösa dag så har hon en sgi


    Absolut men jag läser inget sånt i tråden.
  • Anonym (d)
    LängtanM skrev 2020-09-06 23:38:07 följande:

    Alltså jag är arbetslös för att jag vill vara närmare honom, 


    Det här är inte bra TS. Det borde väl vara viktigare för dig att kunna försörja dig än att bo nära honom?
Svar på tråden Jag vill - han vill inte ha barn ännu