Inlägg från: Anonym (Daniella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Daniella)

Han vill skänka pengar

När vi träffades såg jag en familjefar. Vi bor ihop och har barn ihop.

Han tar ibland upp hur viktigt det är att tänka på andra människor i världen som lider

Mer och mer detta snack, blandat med hans religions åsikter. Tycker han plågar mig med detta snack , som om jag är en dålig människa.

Han säger helt barnsligt att: du har aldrig pratar om att hjälpa andra!

Jag är en empatisk person som visst tänker på folks lidande, och ibland faller världens tyngd på mig och gör mig ledsen och deprimerad. Men vi har barn som är min prioritet som mamma och jag känner att varenda krona vi har bör gå å barnets vägnar , alltså stanna i familjen. Detta är väl rätt?

I nuläget har vi låg inkomst dessutom , ochcatt skänka pengar och prata om folks lidande överallt har jag inte utrymme för.

Att han skänker pengar utan min vetskap istället för att öppna ett sparkonto till vårt barn gör mig illamående. Att han dessutom smutskastar mig som ?vägrar se verkligheten? får mig att vilja skita i honom ochvleva själv.

Kämpar dessutom med min hälsa och mot depression hela tiden. Är föräldraledig och tar hand om vårt barn . Han menar på att jag är otroligt självisk .

Jag orkar inte med honom vad ska jag göra?

• Svar på tråden Han vill skänka pengar
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (H) skrev 2020-09-07 11:13:08 följande:

Vad säger han när du talat om exakt hur du känner och tänker kring detta?

Att jag är självisk som tänker så, och så säger han att vi har så vi klarar oss
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Kompromiss?) skrev 2020-09-10 10:29:39 följande:

Det verkar som att ni har väldigt olika grundvärderingar?

För honom är det viktigt att alltid kunna skänka en del pengar. Det är inte ovanligt i vissa religioner och religionsinriktningar. Jag tillhör själv en sådan familj och vi har alltid skänkt efter förmåga givetvis.

Du känner att ni behöver behålla era pengar själva för du tycker inte att ni har det gott ställt. Ja. Om ni lever på existensminimum så kanske ni behöver spara era egna pengar. Det är ju svårt för oss att veta.

Har ni gemensam ekonomi så får ni väl göra en budget och komma till en kompromiss över hur mycket pengar som är ok att lägga på olika poster.

Där har vi vad som är så provocerande för mig att höra, att vi har olika grundvärderingar

NEJ

Som jag också försöker säga till honom, SJÄLVKLART bryr jag mig om andra människor och har man ekonomisk möjlighet / möjlighet att hjälpa andra ska man det.

Att påstå att jag har andra värden har kränker mig och min uppväxt
Svar på tråden Han vill skänka pengar