• Anonym (bla)

    Mitt ex utsätter annan kvinna, vi har barn ihop, hur ska jag hantera situationen?

    Ska försöka göra det här så kortfattat som möjligt men situationen är lite rörig och jag behöver råd.

    Mitt ex utsatte mig för saker under många år, blev dömd och till slut tog förhållandet slut. Han fortsatte dock att göra saker mot mig något jag anmält vissa av gångerna men det ledde aldrig till något annat än att jag blev misstrodd.
    Jag har blivit misstrodd av både polisen och socialtjänsten(har barn ihop med exet) och har mått/mår väldigt dåligt över detta.

    Nu har hans ex, kvinnan efter mig, hört av sig och berättat att hon också blev illa behandlad av han..Hon har skrivit väldigt mycket till mig och lämnat ganska detaljerad information både hur han var mot henne och mot vårt barn. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den här informationen, jag skulle ju önska att hon anmälde så dom skulle förstå hur han är och när det inte bara är jag som blivit/blir utsatt så borde väl min historia bli mer trovärdig? 

    Har absolut noll förtroende för varken polisen eller socialtjänsten så jag vet verkligen inte hur jag ska göra. 

  • Svar på tråden Mitt ex utsätter annan kvinna, vi har barn ihop, hur ska jag hantera situationen?
  • Anonym (eee)

    säg åt henne att anmäla hon också? Om inte annat så märker han väl att han blivit anmäld i alla fall, och inser att det finns fler som tycker så om hans handlingar. 

  • Anonym (Kvinna 39)

    Om han har erkänt för henne vad han gjort mot dig så kan hon väl vittna till din fördel.

  • Anonym (ace)

    Om han utsatt barnet ska han så klart soc-anmälas!

  • Anonym (bla)
    Anonym (eee) skrev 2020-09-08 12:27:42 följande:

    säg åt henne att anmäla hon också? Om inte annat så märker han väl att han blivit anmäld i alla fall, och inser att det finns fler som tycker så om hans handlingar. 


    Det bästa vore ju om hon anmälde men jag kan ju inte tvinga henne, är ju hennes val. 
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2020-09-08 15:47:27 följande:

    Om han har erkänt för henne vad han gjort mot dig så kan hon väl vittna till din fördel.


    Han har inte erkänt till henne utan han säger att jag är psykiskt sjuk och hon pratade med polisen till hans fördel. Nu säger han till mig att hon(exet som kontaktat mig) är allvarligt psykiskt sjuk..
    Anonym (ace) skrev 2020-09-09 01:51:49 följande:

    Om han utsatt barnet ska han så klart soc-anmälas!



    Av det jag har fått till mig så har han inte utsatt barnet för något allvarligt då skulle jag absolut anmäla. Det handlar om småsaker kan man säga. Det allvarliga är ju att hans beteende upprepas igen och jag vet ju inte riktigt hur mycket barnet märker av det. Skulle socialtjänsten reagera eller skulle det bli en ord-mot-ord situation som inte skulle resultera i något?
Svar på tråden Mitt ex utsätter annan kvinna, vi har barn ihop, hur ska jag hantera situationen?