Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

Test som blivit positivt efter 10 min?

Testresultatet är ogiltigt om det avläses efter utsatt tid. Om du mått så här i 2 veckor och har 5 dagar till BIM så mådde du ju så här före äl? Det är inte möjligt att ha gravsymptom direkt efter äl heller och det är ytterst ovanligt med regelrätta symtom ens 5 dagar före BIM. Det tar minst 5 dagar för ett embryo att fästa och ytterligare flera dagar innan hcg blir mätbart. Innan det kan man inte ha symptom. Och det är ytterst ovanligt med plus så här tidigt också.  Därmed inte sagt att du inte är gravid, men vänta med nästa test till söndag.

• Pimpinellan

Även om vi klämmer i med äl den 27:e är det bara 11 dagar sen. Och du har mått så här en vecka. 11 dagar minus en vecka som är 7 dagar= 4. Man får absolut inte gravsymtom 4 dagar efter äl. Det är omöjligt eftersom embryot inte ens fäst då. Så antingen har du räknat helt galet och hade äl betydligt tidigare- en app kan ju f.ö inte alls veta om eller när du har äl- eller också är det nåt annat du känner av.

• Pimpinellan

Har man regelbunden mens och vet sin lutealfas är det lätt räkna själv. Om man tex har en cykel på mellan 27-30 dagar och en lutealfas på 14 dagar så har man äl mellan cd 13-16. Du får vänta och se som sagt, men gravsymptom är det inte du haft.

• Pimpinellan
    mariaparia12 skrev 2020-09-10 21:53:51 följande:
    Har haft relativt regelbunden mens tills jag tog ut min hormonspiral i april. Sedan dess har den ibland kommit med två veckors mellanrum, varat i 20 dagar, varit tidig/sen någon vecka. Så är jätteosäker på ägglossning och när den inträffar, utgår endast från appen. Jag har resonerat kring om jag bara har fått någon ny typ av pms jag inte stött på tidigare. Tyst 
    Jamen käre värld, då har du ju egentligen ingen koll alls. En app utgår från regelbunden mens.
  • Pimpinellan

Eftersom du säger att mensen kommit tidigt och sent ibland så stämmer ju inte appen. Mensen kommer alltid när den ska om man haft äl och inte blivit gravid. Den tiden är konstant. Tiden mellan mens och äl kan däremot variera. Och äl kan ju utebli helt också. Jag skulle om jag var du inte alls utgå från att mensen ska komma på söndag. Du har egentligen ingen aning. Kommer inte mensen på låt säga en vecka till så testa då igen. Eller tidigare, men som sagt, ett minus måste inte betyda att du inte är gravid, det kan vara bara för tidigt. Även om du inte försöker bli gravid finns tydligen risken/chansen.

• Pimpinellan

Testa du när du vill och skriv hur det gick. Glad  Är du inte gravid så rekommenderar jag dig att försöka hålla lite mer koll själv på när äl infaller. Finns ju en hel del symptom man kan hålla koll på. F.ö tror jag inte på konceptet att vara utan skydd, men inte aktivt försöka- dömt att misslyckas om man säger så. Tungan ute

Svar på tråden Test som blivit positivt efter 10 min?