• Anonym (Pulla eritmus saleh)

Varför har svenska tjejer ett rykta om sin skönhet i världen, men inte tjejer från Finland eller Norge?

Mång har säkert hört påståenden om att svenska kvinnor är så vackra. När man läser olika undersökningar på nätet, om än hobbyundersökningar, så visar det sig att Sverige hamnar i topp hela tiden. Alltså bland de 5 bästa i världen. 

Men Finland nämns aldrig. Inte heller Norge så mycket. Sverige nämns alltid, även danska tjejer omnämns då och då. Varför pratas det aldrig om de vackra kvinnorna från Finland? De är ju nästan identiska utseendemässigt, eller är de inte det och vad är då skillnaden? Är det skillnad på tjejer från Sverige och exempelvis Finland?

• Svar på tråden Varför har svenska tjejer ett rykta om sin skönhet i världen, men inte tjejer från Finland eller Norge?
  • Anonym (Inte lika)

För att finska och svenska kvinnor inte alls är särskilt lika. Många finska kvinnor har speciella finska drag. Jag tycker man ofta kan se om någon är från Finland.

Däremot tycker jag är kvinnor från Norge och Sverige är mer lika.

• Anonym (Anonym)

Håller med ovanstående. Finska personer har grövre drag medan svenska och norska personer har mjukare drag och är generellt mer lika i utseendet.

• Anonym (Pulla eritmus saleh)
    Anonym (Inte lika) skrev 2020-09-11 16:00:16 följande:

För att finska och svenska kvinnor inte alls är särskilt lika. Många finska kvinnor har speciella finska drag. Jag tycker man ofta kan se om någon är från Finland.

Däremot tycker jag är kvinnor från Norge och Sverige är mer lika.

Skulle det draget vara mindre attraktivt?
  • Tow2Mater

Hänger väl ihop med ryktet om svensk sexuell lössläppthet. Brukade säga jag var från finland när jag reste som ung.

• Akidoki
    Tow2Mater skrev 2020-09-11 16:26:42 följande:

Hänger väl ihop med ryktet om svensk sexuell lössläppthet. Brukade säga jag var från finland när jag reste som ung.

När jag här ordet lössläppthet då tänker jag på amerikanska filmer och spring break, sedan kommer jag ihåg att jag är svensk och tänker att det andra gör med sina kroppar är upp till dem.
  • Anonym (Inte lika)
    Anonym (Pulla eritmus saleh) skrev 2020-09-11 16:12:42 följande:

Skulle det draget vara mindre attraktivt?

Alltså, jag tycker det. Men det är ju bara jag.
  • Anonym (Pelle)

Jag tycker norska och finska tjejer är vackrare än svenska. Särskilt norska som är mera Hurtiga och tränare av att gå på tur. I Sverige är de flesta snygga tjejer koncentrerade till en stad. Nämligen huvudstaden och den är nog mer känd internationellt. Men far man utanför huvudstaden som till Norrland tex. Så är svenska kvinnor riktigt sunkiga. Överviktiga, rökare, snusare och tatueringar ... Huva. Skulle man visa den bilden skulle Sverige falla till en botten notering.

• Anonym (Galt)

Sverige har rykte om sig i världen. Finland och Norge har inte satt sig på kartan som länder, ingen känner till de ynkliga länderna. Sverige är ett mer berömt land, för många saker. Därför kommer sverige med på listorna medan grannländerna är glömda för de har inte något rykte alls om något.

• Anonym (Fattar inte)

Jag fattar inte riktigt vad man öht syftar på när man säger t ex att "svenska kvinnor är vackra". Är ju inte så att alla inom ett land ser likadana ut, och det finns ju liknande i länder runt omkring i så fall. Jag har brunt hår, bruna ögon och inte så "typiskt" svenska drag, men är helsvensk, utgör jag också en representation för "svenska kvinnor"?

Svar på tråden Varför har svenska tjejer ett rykta om sin skönhet i världen, men inte tjejer från Finland eller Norge?