Gör jag rätt?
Från det du beskriver så verkar din fru, och mamman till dina barn, störd. Jag säger det inte ironiskt utan jag menar det bokstavligt talat. Hon verkar ha ett stört och mycket skadande beteende.
Jag tror du gjort det enda rätta till slut, tyvärr. Det du nu MÅSTE göra är att på ALLA plan förbereda dig till MAX. Vill du kunna styra denna galna situation något sånär i den riktning du skulle vilja så MÅSTE du få tag på en riktigt duktig advokat/jurist. Det kommer att kosta pengar men det kommer att vara värt varenda krona i slutänden.
Hon har oftast som kvinna, och mamma till barnen, det man kallar The benefit of the doubdt = oskyldig till anklagelserna tills motsatsen bevisats (typ).
Detta är en naturlig reaktion från samhällets sida. Det bara är så med andra ord. Du som man slår ur underläge i denna situation.
Med detta sagt så måste du göra ALLT för att vara beredd på precis vad som helst från henne. Känner hon sig trängd och hotad så kan hon kasta vad som helst mot dig. Och då menar jag Vad Som Helst. Du kan bli anklagad för precis allt hemskt du kan komma på och för att kunna vara beredd på det på bästa sätt och kunna kontra på rätt sätt framförallt så måste du ta hjälp av Duktig juridisk rådgivning.
Detta är ingen lek, det är/kommer att bli blodigt allvar och du kan inte för en sekund tro att hon kommer att ta sitt förnuft till fånga, eller vara medgörlig på något sätt. Du måste kämpa med både näbb och klor nu - hela vägen fram tills du har svart på vitt vad som gäller framöver (och jag menar hela tiden vårdnaden om barnen, etc). Allt anna är materiellt och materiella saker kan man ersätta men ens barns kärlek och tillit är en helt annan sak.
Lycka till och se till att agera snabbt nu för har hon något som helst vett kvar i skallen så kan jag lova dig att hon redan är i full färd med att göra just detta.