• NT9409

    Delad vårdnad med skiftarbete, hur får ni ihop det?

    Hej jag är separerad sen3 mån och har en dotter som närmar sig 2 år. Mitt X jobbar varannan helg samt några vardagskvällar varje vecka. Hur fan får ni ihop det utan att bolla runt ungen konstant? Hon har inga föräldrar eller vänner som kan hjälpa till. Jag får anpassa mitt liv helt efter hennes arbete och till viss del är det rimligt då man inte bara kan byta jobb hursomhelst. Det som stressar mig är att det inte går att få till någon regelbundet i hur vi delar upp vårdnaden, då hon även har ett 9-veckors schema. Varannan veka är omöjligt. 2-3-2 fungerar inte heller då jag måste ta alla hennes kvällar och helger. För egen del kan jag också bli lite bitter att hon anser att hon behöver vara barnledig dom helgerna hon själv är ledig vilket lämnar mig med i princip alla helger och ingen större möjlighet till att träffa vänner nån gång ibland för att inte tala om att på sikt kanske träffa nån ny etc. Hade varit helt ok om jag var helt ensamstående då är det som det är, men känns ganska bittert när man ändå har gemensam vårdnad. Jobbar för övrigt mån-fre som alla andra ... Någon med liknande situation som lyckats snickra ihop ett schema som gör att barnet inte konstant bollas runt i en vecka (och i bästa fall någon möjlighet för egentid nån gång i månaden)

Svar på tråden Delad vårdnad med skiftarbete, hur får ni ihop det?