• Dango20

    Pingstkyrkan

    Hej!

    Tänkte besöka pingstkyrkan i min ort ikväll för bön och bibelläsning.
    Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden Pingstkyrkan
  • dummalisa1

    Är nog bäst att akta sig för såna sekter , mycket skumt folk som håller till bland sånt där

  • RebeckaZ70

    De jag träffat från Pingstkyrkan har varit fina människor. Finns säkert undantag som i alla församlingar.


    Another wild hearted woman
  • Glinda från Oz
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-16 11:05:52 följande:

    De jag träffat från Pingstkyrkan har varit fina människor. Finns säkert undantag som i alla församlingar.


    Hur väl kände du dem? För utåt sätt är de fina människor, de har fått instruktioner från kyrkan hur de ska bete sig men deras åsikter är riktigt sunkiga och de har små möjligheter att tänka själva eftersom kyrkan bestämmer sånt åt dem. Jag har haft två vänner som blivit medlemmar och en släkting som ?alltid? varit med, jag har varit på flesta gudstjänster och möten själv så jag tycker jag har hyfsad koll. 
  • Glinda från Oz

    Flera gudstjänster ska det stå och det ska vara citattecken och inte frågetecken. 

  • RebeckaZ70
    Glinda från Oz skrev 2020-09-16 11:27:01 följande:
    Hur väl kände du dem? För utåt sätt är de fina människor, de har fått instruktioner från kyrkan hur de ska bete sig men deras åsikter är riktigt sunkiga och de har små möjligheter att tänka själva eftersom kyrkan bestämmer sånt åt dem. Jag har haft två vänner som blivit medlemmar och en släkting som alltid varit med, jag har varit på flesta gudstjänster och möten själv så jag tycker jag har hyfsad koll. 
    Nära vänner till mig. 
    Another wild hearted woman
Svar på tråden Pingstkyrkan